Heutink ICT’s digitale schoolbord voor kleuters groot succes

Persbericht geplaatst door Influx PR op 14-09-2011.
Heutink ICT’s digitale schoolbord voor kleuters groot succes

Hengelo, 14 september 2011 Het digitale schoolbord van Heutink ICT, dat speciaal voor de kleuterklas werd ontwikkeld, blijkt een groot succes. Sinds de introductie in januari 2011 werden ruim 500 Kleuterborden verkocht.De grote interesse voor het Kleuterbord is te verklaren door een aantal aspecten: de eenvoud van de software, de mogelijkheid om met twee kleuters tegelijkertijd te werken en het feit dat het bord elektromagnetisch is, waardoor kinderen gewoon met de vrije hand erop kunnen steunen tijdens het tekenen of schrijven.

Het HD-bord van Heutink ICT, dat al enkele jaren op de markt is, wordt standaard geleverd als 81” en is beschikbaar in een 101”-breedbeeldvariant. Het Kleuterbord is een kleinere versie van zijn voorganger:het heeft een oppervlakte van ongeveer 106 x 86 cm (54”) en een montagehoogte van circa 60 cm. Het Kleuterbord wordt standaard geleverd met een dualpen. Elektromagnetische technieken beperken eventuele vertragingen tot een minimum, waarmee het bord ook geschikt is voor het voorbereidend schrijven.

Sacha de Groot, kleuterleerkracht op basisschool De Achthoek in Amsterdam: “Onze school beschikte al langer over HD-borden en begin 2011 is daar het Kleuterbord bijgekomen. Ik heb gemerkt dat ook deze jongere groep kinderen heel makkelijk werkt met het bord. De functie 'stempelen' hadden zij bijvoorbeeld al ontdekt voordat ik dat zelf had gedaan. Een groot voordeel vind ik dat het Kleuterbord ‘familie’ is van het HD-bord: veel van de software van beide borden is vergelijkbaar. En dat is prettig wanneer je als leerkracht wisselt van groep. Maar er staat nog wel een cursus bij Heutink ICT op het programma. Zo kunnen we echt alles uit het kleuterbord halen, wat erin zit.”

Rogier Borggreve, directeur Heutink ICT: “De digitale schoolborden doen het met name goed in de boven- en middenbouw. En we hadden het gevoel dat er ook iets in de onderbouw – de kleuterklas dus – mogelijk zou moeten zijn. Maar dat het product zo’n vlucht zou nemen, hadden we nooit verwacht. We krijgen veel positieve reacties op de functionaliteiten die specifiek op deze jonge doelgroep gericht zijn. Zo is er gedacht aan een mogelijkheid tot oneindige herhaling: gemaakte oefeningetjes kunnen worden opgeslagen en op ieder gewenst moment in de toekomst opnieuw worden ingezet. Bovendien hebben we allerlei content beschikbaar gesteld, zoals Bobo’s Leerwereld.”

Noot voor de redactie:

Over Heutink ICT
Heutink ICT, marktleider in het Primair Onderwijs, combineert onderwijskundige kennis met technische expertise. Op basis daarvan biedt het bedrijf een zeer breed assortiment aan gerichte ICT-oplossingen en -toepassingen. Zo maken ruim 1500 basisscholen gebruik van deklas.nu, een unieke netwerkoplossing die helpt de kwaliteit van het (digitale) onderwijs naar een hoger plan te brengen. Bovendien is Heutink ICT de grootste speler op de Nederlandse markt als het gaat om digitale schoolborden. Heutink ICT helpt tevens het Voortgezet Onderwijs met het ontwerp, de aanleg en het onderhoud van complexe ICT-infrastructuren. Om te ondersteunen bij de daadwerkelijke inzet van ICT in het onderwijs heeft Heutink ICT diverse communicatieplatformen en educatieve content ontwikkeld. Bovendien staat een uitgebreide consultancyafdeling klaar om scholen te voorzien van de nodige trainingen en adviesdiensten.

Voor redactionele informatie:
Influx PR, Corrie Lalkens, tel: 055 - 366 30 34, e-mail: heutink-ict@influx-pr.com.

Trefwoorden: digibord, onderwijs, ictAlgemeen Algemeen IT IT Binnenland Binnenland
Adverteren bij Daisycon
Nieuwpersbericht.nlAlgemene voorwaardenAdverterenVeelgestelde vragen
Hoe schrijf ik een persbericht?PrivacyLinkpartnersContact