‘Nieuwe winkelen’ centraal in retailconcepten van Toshiba

Persbericht geplaatst door Influx PR op 18-02-2011
‘Nieuwe winkelen’ centraal in retailconcepten van Toshiba

Amersfoort, 17 februari 2011– Al meer dan 60 jaar werkt Toshiba TEC samen met retailers aan hetzelfde doel: het creëren van innovatieve oplossingen die de waarde van retailorganisaties doet stijgen. Toshiba TEC demonstreert tijdens Euroshop 2011 opnieuw hoe retailers kunnen inspelen op nieuwe trends en het steeds veranderlijke consumentengedrag. De stands van Toshiba TEC in hal 6, stand A79 en in hal 11, stand B11 tonen de nieuwste retailoplossingen die passen binnen het concept van het ‘nieuwe winkelen’ waarbij (semi) zelfbediening en mobiele applicaties van belang zijn.

Toshiba TEC Cash Management oplossing
Het aantal cashbetalingen blijft significant. Een groot deel van de betalingstransacties gebeurt nog steeds via muntstukken en biljetten. Tegelijkertijd winnen hygiëne, veiligheid en snelheid in de winkel aan belang. Beveiliging tegen winkeldiefstal, kortere betalingsprocessen, verwerking van het cash geld en de optimalisatie van het boekhoudproces zijn eveneens belangrijke aspecten binnen een winkelomgeving. Het Cash Management Systeem van Toshiba TEC is een veilig, snel, hygiënisch en modulair cash handling systeem en bestaat uit een biljetten- en muntstukkenmodule. De biljettenmodule kan tot dertig verschillende bankbiljetten gelijktijdig accepteren en sorteert automatisch dankzij de verschillende sorteercassettes. Hij bevat een collectiecassette die tot 450 biljetten aanvaardt en een ingebouwde module voor verificatie van vals geld. De muntstukkenmodule verwijdert verdachte muntjes en objecten, accepteert tot vijftig ongesorteerde muntjes tegelijk en sorteert automatisch.

De Paystation-functionaliteit bestaat uit een gebruikers- en managersmodus met verschillende eigenschappen waaronder barcodescanning, mogelijkheid tot onderbreking van het betalingsproces in geval van onvoldoende cash en functionaliteiten voor het afhalen, aanvullen en afstorten van cash, inclusief gedetailleerde print van transacties.

Toshiba TEC Digital Entertainment System
De selfservicemogelijkheden binnen retailoplossingen nemen snel toe, omdat de consument steeds meer vertrouwd raakt met de technologie en meer bereid is om een kiosk te verkiezen boven een bemande kassa. Met behulp van de multimediakiosk van Toshiba TEC kunnen klanten digitaal muziek, films en games downloaden en deze vervolgens op de winkelvloer laten opslaan op een gegevensdrager zoals een MP3-speler, usb-stick, dvd, cd of iPod.

Via het Digital Entertainment System kunnen klanten met behulp van een touchscreen hun keuze bepalen op basis van genre, categorie en naam. Tevens zijn demo’s of trailers te beluisteren en/of te bekijken. De voordelen voor de retailer zijn: minder winkelruimte, verlaging van voorraadkosten en het kunnen benaderen van klanten met nieuwe producten zoals e-book content en mobiele applicaties. Voor de consument betekent het gebruik van Toshiba Digital Entertainment System de eenvoudige toegang tot een uitgebreid assortiment van producten en diensten dat altijd op voorraad is voor een gunstige prijs.

De ‘all-in-one terminal’ WILLPOS C10
De WILLPOS C10 is de gloednieuwe, geïntegreerde POS all-in-one terminal van Toshiba TEC. Deze ultracompactePOS-terminal met touchscreen bevat diverse aansluitmogelijkheden en kan eveneens worden uitgerust met een optionele thermische printer. Bovendien kan het toestel ook autonoom op batterijen werken zodat het zowel als een klassieke afrekenterminal als binnen mobiele retailomgevingen kan worden ingezet.

Mobile Shopping Experience – Order Pick & Pay
De Mobile Shopping Experience (MSE) integreert de storeMate kassaomgeving met een handterminal, zodat klanten artikelen kunnen scannen en inpakken tijdens het winkelen. Vanuit de Mobile Shopping Experience heeft Toshiba TEC ‘order Pick & Pay’ ontwikkeld als oplossing voor winkels die aan thuisbezorging doen. Zowel MSE als ‘order Pick & Pay’ zijn volledig online waardoor actuele aanbiedingen of prijswijzigingen meteen worden verwerkt op de mobiele handscanner. Beide systemen werken ook in combinatie met software van andere leveranciers wat de retailer een volledige flexibiliteit geeft om het proces van scannen en betalen naar zijn wensen in te richten.

Over TOSHIBA TEC Europe
TOSHIBA TEC Europe (TERIS) richt zich op productplanning, marketing, verkoop, onderhoud en distributie van POS-systemen (point of sale), kassa's, weegschalen, barcodeprinters, randapparatuur en software-informatiesystemen over geheel Europa, het Midden-Oosten en Afrika. TOSHIBA TEC Europe levert totaaloplossingen: van consulting en systeemontwerp tot en met systeeminstallatie, bediening en onderhoud.

TERIS heeft zijn hoofdkantoor in Brussel en telt drie divisies: Retail, Auto ID & Printing en Services. Toshiba TEC is een onafhankelijk opererend bedrijf van Toshiba Corporation, de op zeven na grootste producent van elektronische/elektrische toestellen en het 91ste grootste bedrijf ter wereld in termen van verkoop. Toshiba Corporation staat in Fortune Magazine op de achtste plaats van de meest gewaardeerde elektronicabedrijven ter wereld. Het is een toonaangevende producent van hoogtechnologische producten met meer dan driehonderd grote dochterbedrijven over de gehele wereld. De wereldwijde omzet in 2009 bedroeg ongeveer 67,9 miljard dollar.

Meer informatie over TOSHIBA TEC POS-systemen, kassa's, weegschalen, barcodeprinters, randapparatuur en software-informatiesystemen is te vinden op de TERIS-website www.toshibatec-eu.com.

Voor redactionele informatie:
Euroshop 2011 vindt plaats in Düsseldorf van 26 februari t/m 2 maart. Indien u een interview met Dries de Beul en/of rondleiding wenst op de stand van Toshiba TEC, kunt u contact opnemen met Gerline van Wijnen/ Hilde Mussche - Influx PR, tel: +31 (0)55 3663034 of toshibatec@influx-pr.com

deel deze pagina:
Meestgebruikte trefwoorden
van Influx PR: