Amsterdamse stadsdelen Noord en Zuidoost werken met xential

Persbericht geplaatst door Xential op 12-11-2013
Amsterdamse stadsdelen Noord en Zuidoost werken met xential

In 2013 is xential in gebruik genomen bij twee stadsdelen van de gemeente Amsterdam. Stadsdeel Noord en stadsdeel Zuidoost maken gebruik van xential om (proces)documenten op te stellen in de juiste huisstijl en met correcte inhoud.

De beide stadsdelen van gemeente Amsterdam waren op zoek naar een uniforme manier om documenten op de juiste wijze op te stellen, waarbij de nadruk lag op het eenvoudig beheren van de onderliggende sjablonen en koppelingen met andere systemen. De sjablonen moesten webbased gebruikt kunnen worden, om ze zo plaatsonafhankelijk in te zetten. Ook het vereenvoudigde technische beheer van een webbased oplossing ten opzichte van een client-server oplossing stond hoog op de wensenlijst van de stadsdelen. De doelstelling was het verbeteren van de dienstverlening.

Onafhankelijk van elkaar hebben stadsdeel Noord en stadsdeel Zuidoost voor xential gekozen, aangezien deze oplossing aan alle criteria voldoet. Alle correspondentie gaat nu via één centrale oplossing voor documentcreatie. De sjablonen worden voorgevuld vanuit backoffice applicaties en vanuit het zaaksysteem. De gemaakte documenten worden automatisch gearchiveerd. Bij stadsdeel Zuidoost wordt gebruik gemaakt van het platform Corsa, van BCT. Hierin worden alle documenten geregistreerd zodat ze makkelijk terug te vinden zijn voor alle medewerkers. Bij stadsdeel Noord wordt xential hiervoor gekoppeld aan Decos D5, op basis van het onlangs vernieuwde koppelvlak tussen xential en Decos Connect. Hiermee kunnen ook documenten vanuit xential op ad-hoc basis worden toegevoegd aan een bestaande zaak in Decos, of er kan vanuit xential direct een nieuwe zaak in Decos worden gestart.

“Van groot belang bij de overstap naar xential is dat het pakket webbased is”, geven Niko Tsakirakis en Jurg Brinkkemper van stadsdeel Noord desgevraagd aan. “Het heeft zó veel voordelen dat je vanaf iedere werkplek kunt inpluggen en aan de slag kunt gaan.” Over de voordelen van xential zijn ze duidelijk. “Gebruiksvriendelijk en overzichtelijk. Je ziet wat er gebeurt, veranderingen zijn door de preview direct zichtbaar.” Ruud Vos, directeur van xential, is blij met de toevoeging van de stadsdelen aan de lijst met gebruikers. “Ze zijn meer dan gewoon een klant, zo denken ze bijvoorbeeld mee met de ontwikkeling van xential en de doorontwikkeling van de koppelingen. Onze organisaties passen echt bij elkaar.”

www.xential.nl

Aan de redactie (niet voor publicatie):

voor meer informatie kunt u contact opnemen met Michael Bon, Commercieel manager bij Interaction|next, telefonisch via 0548 722 011, of per mail via bon.m@interactionnext.nl.

Over Interaction|next

Interaction|next is ontwikkelaar van xential, een volledig webgebaseerde documentgenerator. Vanuit het kantoor in Rijssen bedient het bedrijf (overheids)organisaties door heel Nederland. Xential maakt knippen en plakken overbodig, en zorgt voor automatische archivering van de gemaakte documenten. Gebruikers worden met behulp van intuïtieve schermen door het document geleid, waarbij al bekende gegevens automatisch worden ingevuld. Door het online previewscherm van xential zien gebruikers direct waar ze aan werken. Xential kan eenvoudig worden aangestuurd door applicaties van derden en gekoppeld worden met archiveringssoftware voor een eenduidige opslag van de gemaakte documenten.

Meestgebruikte trefwoorden
van Xential: