Architecten en aannemers meest tevreden over VELUX

Persbericht geplaatst door VELUX Nederland B.V. op 09-02-2012
Architecten en aannemers meest tevreden over VELUX

Professioneel, hoge kwaliteit, innovatief en klantvriendelijk

De Meern, 9 februari 2012. Voor het derde achtereenvolgende jaar zijn aannemers het meest tevreden over VELUX. Ook architecten zijn in 2011 het meest tevreden over VELUX. Dat blijkt uit klanttevredenheidsonderzoek over fabrikanten uitgevoerd door USP Marketing Consultancy in opdracht van BouwKennis. VELUX wordt door architecten op veel aspecten bovengemiddeld beoordeeld. Vooral op kwaliteit, professionaliteit en innovativiteit, klantvriendelijkheid en duidelijkheid van documentatie. Onder aannemers zijn daarnaast ook betrouwbaarheid en het meedenken met de klant de sterkste troeven van VELUX. Vergeleken met 2009 en 2010 is de tevredenheid van aannemers ook dit jaar weer verder toegenomen.

In het onderzoek voor de BouwKennis Marketing Score Card Klanttevredenheid Ruwbouw wordt onder architecten en aannemers jaarlijks de tevredenheid van merken/fabrikanten op verschillende aspecten gemeten. De top 5 is gebaseerd op de gemiddelde tevredenheid over een merk/fabrikant. "Klanttevredenheid is één van de belangrijkste waarden binnen ons bedrijf. Daarom hebben wij de afgelopen jaren veel nadruk gelegd op het verder professionaliseren van de VELUX organisatie met een klantvriendelijke, snelle en accurate afhandeling van vragen en het meedenken met klanten. Het is dan ook extra waardevol als dit wordt opgemerkt en architecten en aannemers ons hiervoor ook nog het hoogst waarderen," aldus Michel Sombroek, Algemeen Directeur van VELUX Nederland B.V.

Kwalitatief en innovatief
USP heeft gemeten hoe architecten en aannemers over merken/fabrikanten denken op uiteenlopende klantvriendelijkheidsaspectenzoals; het nakomen van afspraken, het meedenken met de klant, levertijden, betrouwbaarheid, prijs, kwaliteit en innovatieve activiteiten. “Wij proberen te allen tijde met onze klanten mee te denken en besteden daarom veel aandacht aan het vernieuwen van bestaande en het ontwikkelen van nieuwe producten en bouwmethodieken. Met als uiteindelijke doel tevreden eindgebruikers die kunnen wonen en werken in comfortabele, duurzame gebouwen met veel daglicht en frisse lucht,” aldus Sombroek.

Productinnovaties

“Afgelopen jaar zijn we intensief bezig geweest met verschillende duurzame ontwikkelingen. Eris de laatste 20 jaar steeds meer aandacht gekomen voor wooncomfort en het binnenklimaat van woningen. Hierbij wordt steeds vaker gedacht aan het vervangen van oude dakramen. Een goede duurzame ontwikkeling, want een nieuw VELUX dakraam isoleert tot bijna driemaal beter dan een dakraam van 20 jaar oud. We proberen aannemers en bewoners te helpen dit vervangen te vereenvoudigen. Met de introductie van het renovatiegootstuk vorig jaar is het één-op-één vervangen van een ouder dakraam door een nieuw VELUX dakraam nog eenvoudiger geworden. Daarnaast proberen wij met ons online montagepartner systeem tevens een schakel te zijn tussen consument en montagepartner. Zodat onze producten op een professionele manier worden gemonteerd.”

-///-

Over de VELUX Groep
De VELUX Groep zorgt al 70 jaar voor een aangenamere leefomgeving onder het dak door deze te voorzien van daglicht en frisse lucht. Het VELUX productprogramma biedt daglichtoplossingen voor hellende en platte daken, zoals dakramen, daglichtsystemen, lichtkoepels en lichtstraten. Daarnaast bestaat het assortiment uit vele typen raamdecoratie, buitenzonweringen, rolluiken, op afstand bedienbare producten aangestuurd door zonne-energie en zonnecollectoren.

De VELUX Groep investeert uitgebreid in producten en projecten die een bijdrage kunnen leveren aan het terugdringen van het energieverbruik in gebouwen. Met zes modelwoningen in het Model Home 2020 project wordt aangetoond hoe gebouwen energieneutraal kunnen zijn met behoud van voldoende daglicht en een comfortabel binnenklimaat. Visionaire architectuur, maximale energie-efficiëntie en minimale CO2-uitstoot worden gecombineerd met maximale leefbaarheid én comfort voor gebruikers.

De VELUX Groep heeft productievestigingen in elf landen, verkoopmaatschappijen in bijna veertig landen en is één van de sterkste merken in de wereldwijde sector bouwmaterialen. VELUX Nederland B.V. is een volledig autonome dochteronderneming van de VELUX Groep, die bijna 10.000 werknemers heeft en onderdeel is van de VKR Holding A/S,een naamloze vennootschap volledig in handen van stichtingen en familie. Kijk voor meer informatie op www.velux.nl.

Voor meer informatie of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:

Claudia van Veenendaal

Tel: 030-6.629.679