Assurantie adviseur extra klantgericht met nieuwe SMS dienst van Meetingpoint.

Persbericht geplaatst door Spryng op 13-06-2013
Assurantie adviseur extra klantgericht met nieuwe SMS dienst van Meetingpoint.

PERSBERICHT – Amsterdam, 13 juni 2013

Assurantie adviseur extra klantgericht met nieuwe SMS dienst van Meetingpoint.

Uit onderzoek blijkt dat 98% van alle SMS berichten direct wordt geopend en gelezen. Bij e-mail is het openingsratio 11%. Groot voordeel is dat de kosten bijzonder laag zijn in vergelijking met traditionele media, zoals het voeren van een telefoongesprek en opstellen van een e-mail.

Meetingpoint speelt hier op in met een nieuwe dienst voor de assurantie adviseur: ‘SMS uw klant’

Met deze dienst kan de adviseur zijn klant informeren. Na een contractaanvraag of mutatie krijgt deze automatisch, per SMS, een bericht. Deze uitbreiding van het platform mp4all is in juni operationeel.

De nieuwe functionaliteit is standaard opgenomen in de product-dialogen van Meetingpoint. Dat betekent, dat alle informatie van het SMS bericht automatisch uit de transactie wordt gehaald. Het bericht wordt ondertekend met de naam van het assurantiekantoor en het bijhorende telefoonnummer waarop het te bereiken is.

‘SMS uw klant’ is ontwikkeld in samenwerking met Spryng. ‘SMS functionaliteit wordt in veel bedrijfstakken succesvol gebruikt. Het optimaliseert de communicatie tussen aanbieder en klant waardoor de klanttevredenheid aanzienlijk stijgt en kosten aanzienlijk dalen De retail is hierin een goed voorbeeld. Een nader te noemen witgoedketen houdt haar klanten proactief per SMS op de hoogte omtrent de status van hun online bestelde product. De klant ontvangt een SMS bericht met hierin vermeld wanneer het product af te halen is of wordt thuis bezorgd. Door deze proactieve benadering daalde het aantal klanten dat contact zocht met de klantenservice naar bijna 0. Dit resulteerde verder in een tijdsbesparing van 1 dag per week per logistiek-manager per vestiging.

In de verzekeringsmarkt zien we ontwikkelingen op het gebied van SMS alleen nog bij direct writers’, aldus Spryng. Samen met Sprynggaat Meetingpoint de aankomende periode kijken hoe deze functionaliteit verder kan worden doorontwikkeld.

Meetingpoint en Spryng zien grote kansen binnen het intermediaire kanaal. De vraag naar slimme oplossingen door onze gebruikers groeit iedere dag. Daar spelen wij op in.” aldus Meetingpoint.

Over Meetingpoint
Meetingpoint B.V.is een zelfstandige en onafhankelijke onderneming en is in 2001 opgericht door een aantal grote verzekeraars. Meetingpoint staat voor ketenintegratie in de intermediaire verzekeringsbranche. Meetingpoint is de verbindende schakel tussen financieel adviseurs en verzekeraars en altijd actief op zoek naar oplossingen om de communicatie tussen financieel adviseur en verzekeraar te vereenvoudigen. De missie van Meetingpoint is het reduceren van kosten in het intermediaire kanaal om de concurrentiepositie van financieel adviseurs en verzekeraars te optimaliseren. Aandeelhouders van Meetingpoint B.V. zijn ASR Verzekeringen, Nationale Nederlanden, Reaal Verzekeringen, Generali Verzekeringsgroep, Delta Lloyd en AEGON. Naast deze aandeelhouders werken de volgende verzekeraars met het transactieplatform van Meetingpoint: Avéro Achmea, Ardanta, De Amersfoortse Verzekeringen, Europeesche Verzekeringen, Monuta, en Budgio.

Over Spryng
Spryng is gespecialiseerd in het leveren van zakelijke SMS diensten, welke geleverd worden via de verschillende online platformen zijnde www.spryng.nl, www.spryng.be, www.spryng.fren www.spryng.de. Spryng heeft in acht jaar tijd een prominente plek in de mobiele dienstensector weten te verwerven. De kracht van Spryng ligt hem in het feit dat de SMS diensten laagdrempelig en efficiënt worden aangeboden en zo zijn ontworpen dat ze zoveel mogelijk aansluiten op de wensen van de klanten. Op een zeer gebruiksvriendelijke manier maken wereldwijd, ruim 12.000 klanten, gebruik van de diensten en SMS gatewayvan Spryng.