BB gun kopen

Persbericht geplaatst door bosmanict op 07-01-2014
Airsoften

Het spel airsoften is de afgelopen tijd enorm in populariteit gestegen. Zeker nu het spel sinds januari 2013 is toegestaan in Nederland. Bij airsoften wordt een veldslag gesimuleerd waarbij twee teams tegen elkaar strijden om een bepaald doel te behalen. Een bekend doel is om de vlag van het andere team te veroveren en naar je eigen kamp te brengen. Wanneer je geraakt wordt door iemand van het andere team moet je het spel tijdelijk verlaten. Dit in tegenstelling tot het spel ‘the last man standing’, hierbij moet je het spel definitief verlaten wanneer je geraakt wordt, totdat er nog een iemand over is. Het team waartoe deze persoon behoort, heeft het spel dan gewonnen. Het spel doet denken aan paintball. Echter zijn de wapens die bij airsoft gebruikt worden een stuk realistischer dan die bij paintball ingezet worden.

Benodigdheden

Bij airsoften wordt gebruik gemaakt van replica’s van echte wapens, die lastig van echte te onderscheiden zijn. Van bijna ieder wapen is wel een replica te vinden dat je voor airsoften kunt gebruiken. Deze wapens bevatten een airsoft. Dit zijn plastic balletjes, ook wel ‘BB’ genoemd. Deze BB’s komen met een behoorlijke snelheid uit het wapen, waardoor het erg belangrijk is om speciale kleding te dragen tijdens het spel. Ook is een speciale veiligheidsbril verplicht.

BB gun kopen

Er gelden in Nederland strenge regels voor het kopen van een BB gun. Hoe zit het precies met een BB gun kopen? Allereerst dient men lid te zijn van een erkende airsoftvereniging. Hier kun je alleen lid van zijn als je minimaal 18 jaar bent en in het bezit bent van een verklaring omtrent gedrag. BB guns dienen thuis bewaard te worden op een plaats die afgesloten kan worden. Wanneer de BB guns vervoerd worden dient dit ook in een afgesloten tas of koffer te gebeuren. Wanneer je interesse hebt om je aan te sluiten bij een airsoftvereniging dien je je dus eerst goed te laten informeren.