Bedrijfsovernameadvies

Persbericht geplaatst door SCBV op 12-04-2013
Bedrijfsovernameadvies

Vandaag is het 100ste artikel geschreven op een netwerk van websites over bedrijfsovernameadvies. Het betreft het artikel 'Financiering bedrijfsovername'.

Op de websites worden actualiteiten van bedrijfsovernameadviseurs uit de praktijk besproken via artikelen. Het geeft de lezer een heldere kijk in de wereld van fusies en overnames.

De websites hebben als doel de informatievoorziening omtrent bedrijfsovernames drastisch te verbeteren. Telkens wanneer zich een nieuwswaardige omstandigheid heeft voorgedaan, wordt een artikel geschreven en online geplaatst. Dit geschiedt op een onafhankelijke manier, vanuit het oogpunt van zowel kopers als verkopers. De artikelen zijn gratis te lezen.

De geboden informatie kan direct toegepast worden door bijvoorbeeld MKB-ondernemers die zich in een situatie bevinden hun bedrijf te willen verkopen. Tips over het verkoopklaar maken, het waarderen van bedrijven, het belang van vrije kasstromen, de kosten van kapitaal, het aantrekken van financiering en het creëren van waarde: het komt allemaal aan bod.

Het netwerk bestaat uit de volgende websites:

1. AdviesBedrijfVerkopen.nl
  2. AdviesWaardecreatie.nl
  3. AdviesBedrijfswaardering.nl
  4. AdviesFinanciering.nl

De websites zijn nu 8 maanden online en trekken iedere maand meer bezoekers. Ook het aantal bezoekers dat terugkeert is stijgende, hetgeen aangeeft dat de content gewaardeerd wordt.

1. De rechten van werknemers bij een bedrijfsovername
  2. Hogere prijs bij het verkopen van een bedrijf door het verstrekking van een achtergestelde lening
  3. Bedrijf in zwaar weer? Zoek tijdig een investeerder!
  4. Waarde creëren door aandelen terug te kopen
  5. NYSE Euronext Entrepreneurs Exchange
  6. Waarom (deels) financieren met vreemd vermogen?
  7. Wanneer creëert een overname waarde?
  8. Noodzaak: basiskennis over het berekenen van de waarde van een bedrijf

Initiatiefnemers

Inititatiefnemers achter deze sites zijn Sketch Capital BV & Sketch Financial Advisory BV.

Sketch Capital BV is een investeringsmaatschappij gevestigd in Breda. Samen met haar investeerders neemt Sketch Capital BV Nederlandse niet-beursgenoteerde bedrijven over, om hier middels operationele en financiële optimalisaties waarde mee te creëren. De focus ligt op de middenmarkt en speciale situaties.

Sketch Financial Advisory BV biedt o.a. advies bij het creëren van waarde, voorziet in financiering, voert bedrijfswaarderingen uit en assisteert bij fusies en overnames.

Noot voor de redactie:

Disclaimer
Enkel voor informatiedoeleinden. Dit dient geen financieel of ander advies, aanbod, reclame, uitnodiging of aanmoediging om effecten of andere financiële instrumenten te kopen of te verkopen of om enige andere transactie aan te gaan.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Sketch Capital BV

Meestgebruikte trefwoorden