Belgisch integraal waterbedrijf TMVW kiest voor OpenText als leverancier voor centrale archiefoploss

Persbericht geplaatst door Influx PR op 27-03-2012

Hoofddorp – 27 maart 2012 – Het Belgische integraal waterbedrijf TMVW heeft gekozen voor de bedrijfsbrede archiveringsoplossing van OpenText, ter optimalisering van haar databeheer. Een van de grote voordelen die OpenText TMVW biedt, is dat zij slechts één archiefoplossing hoeft in te zetten om e-mails, documenten uit SAP én documenten uit SharePoint snel en efficiënt te beheren, waarbij tevens voldaan wordt aan belangrijke wet- en regelgevingen. TMVW zal eerst starten met de implementatie van OpenText Email Archiving. Later worden ook OpenText SharePoint Archiving en OpenText Archiving voor SAP aan het centrale archief van TMVW gekoppeld.

TMVW had tot nu toe geen archiveringsapplicatie in gebruik. Met als gevolg dat een overload aan documenten en data is ontstaan dat nog steeds groeiende is. Het doorzoeken van deze ongestructureerde informatie wordt steeds lastiger en bovendien zijn veel verouderde documenten aanwezig, omdat er in al die jaren geen documenten zijn verwijderd.

Inge Opreel, Departementsmanager ICT bij TMVW legt uit. “Water is aan de orde van de dag, dus voor ons als integraal waterbedrijf is het belangrijk om informatie zo snel mogelijk te kunnen vinden en aanbieden op het moment dat erom wordt gevraagd. Daarnaast is het vanwege wet- en regelgeving op het gebied van compliance noodzakelijk dat wij bepaalde data soms wel tot 30 jaar bewaren en dat vereist een nauwkeurig en geordend archief!”

“We hebben OpenText vergeleken met andere ECM-leveranciers en kwamen tot de conclusie dat de archiveringsoplossingen die OpenText biedt, beschikken over zeer uitgebreide functionaliteiten en het minste risico’s met zich meebrengen. Bovendien is de link en strategische relatie van OpenText met SAP voor ons ook een belangrijke reden om met OpenText in zee te gaan. We starten in eerste instantie met OpenText Email Archiving, zodat wij de PST-bestanden – bestanden die alle verzamelde e-mails lokaal op de PC of op een shared drive opslaan – optimaal kunnen beheren. Vervolgens worden ook OpenText SharePoint en OpenText Archiving voor SAP Solutions geïmplementeerd voor verdere optimalisering van ons documenten- en databeheer.”

Ingrid Bosman, Countrymanager Benelux bij OpenText: “Met de bedrijfsbrede archiveringsoplossing van OpenText is TMVW in staat om alle e-mails met bijlagen en alle bedrijfsdocumenten uit SAP en SharePoint op een overzichtelijke manier vanuit één archiveringsplatform te beheren. Ook de eindgebruikers beschikken over deze vrijheid en kunnen diezelfde documenten weer oproepen via hun eigen voorkeursapplicatie (Exchange, SAP of SharePoint). Naast de grote efficiëntie- en compliancyvoordelen, brengt het slechts één keer opslaan van documenten kostenvoordelen met zich mee op het gebeid van databeheer en de dataopslagsystemen zelf.”

Over TMVW
TMVW is een Belgisch integraal waterbedrijf, dat in 1923 is ontstaan. Inmiddels zijn er ruim 700 mensen werkzaam bij het bedrijf en is TMVW actief in 80 gemeenten en steden. Vandaag de dag beschikt het waterbedrijf over vijf verschillende servicelijnen: water leveren aan stichtersgemeenten, transport en distributie van drinkwater (Aqua3), sanering van afvalwater (AquaRio), het beheer van zwembaden en sportaccommodaties (AquaFit) en expertise na de watermeter en voorbij de rooilijn aan eindgebruikers (AquaDomo). TMVW is eveneens partner in water-link. Water-link is de koepel waaronder de waterbedrijven AWW en TMVW sinds mei 2010 structureel samenwerken. Meer informatie is te vinden op: www.water-link.be

Over OpenText
OpenText, toonaangevend leverancier van Enterprise Content Management (ECM) softwareoplossingen, helpt organisaties bij het beheren van hun zakelijke content en het genereren van meerwaarde hieruit. OpenText beschikt over twee decennia aan expertise ter ondersteuning van 100 miljoen gebruikers in 114 landen. In samenwerking met onze klanten en partners brengen wij toonaangevende Content ExpertsTM bijeen om organisaties te helpen bij het vastleggen en behouden van corporate geheugen, verhoging van de merkwaarde, automatiseren van processen, beperken van risico's, compliance beheer en verbetering van het concurrentievermogen. Meer informatie is te vinden op www.opentext.com