Beter Horen hoortoestel batterijen nu kwikvrij

Persbericht geplaatst door BeterHoren op 16-04-2012

Kwik in hoortoestel batterijen is vervuilend voor het milieu en kan schadelijk zijn voor de gezondheid van mens en dier. Beter Horen introduceert daarom kwikvrije batterijen voor gehoorapparaten. Deze batterijen bevatten geen kwik en zijn daardoor beter voor het milieu.

kwikvrije batterijen voor hoortoestellen beter voor het milieu

Vervuiling van het milieu met zware metalen uit hoortoestel batterijen heeft ernstige gevolgen. Zo kan kwik de hersenen, het zenuwstelsel en de longen van mensen en dieren aantasten. Omdat de zware metalen in batterijen zo vervuilend zijn, is het heel belangrijk om ze gescheiden in te leveren. De metalen uit de batterijen van bijvoorbeeld een gehoorapparaat worden dan hergebruikt en komen niet in het milieu terecht.

De Beter Horen kwikvrije batterijen voor hoortoestellen bieden de beste kwaliteit en zijn beter voor het milieu. Wel moeten ze blijvend apart worden ingezameld, omdat er metaal en chemische vloeistof in zit.

Wat verandert er voor de gebruikers van hoortoestel batterijen?

Niets. Er zijn geen verschillen in de levensduur van de hoortoestel batterijen. Dit is in winkels en bij klanten met verschillende hoortoestellen uitgebreid getest. Ook de prijs per pakje blijft hetzelfde. Vanaf heden worden er geen ‘gewone’ hoortoestel batterijen meer verkocht. De kwikvrije batterijen voor hoortoestellen zijn zowel verkrijgbaar in de Beter Horen winkels als in de webshop.

Meer weten over kwikvrije batterijen gehoorapparaat of contact met Beter Horen?

Lees het nieuwsartikel over kwikvrije hoortoestel batterijen of neem contact op met de Klantenservice van Beter Horen. Ook voor een gratis online gehoortest of een gratis hoortest in de winkel bent u van harte welkom bij Beter Horen.