Blue and Green verhuist naar bedrijventerrein Roterij

Persbericht geplaatst door Blue & Green op 09-02-2011
Blue and Green verhuist naar bedrijventerrein Roterij

Blue and Green verhuist naar bedrijventerrein “de Roterij”

Burgh-Haamstede – Blue and Green het hoveniersbedrijf met vijvers als specialiteit verhuist naar de Roterij. Vanaf 1 maart 2011 opent het bedrijf haar deuren op Roterij 15. De reden voor de verhuizing is de te krappe behuizing op de Achterweg waar het bedrijf tot voor kort gevestigd was.

Met verhuizing verandert de bedrijfsvoering wel enigszins. Daar waar op de Achterweg een breed aanbod in diverse producten geboden werd, is op de Roterij gekozen om weer terug naar de basis te gaan. Het motto van Blue & Green is dan ook: advies op maat. Door de producten te bieden die zowel in de aanleg van tuinen en vijvers worden gebruikt als in het onderhoud van beiden, geeft het bedrijf een volledig pakket.

Gemeente

Het bedrijf probeert al langere tijd als hoveniersbedrijf met tuincentrum te verhuizen naar het bedrijventerrein. Het bestemmingsplan maakt dit echter onmogelijk. Na intensief overleg zowel intern het bedrijf als met de gemeente is nu de beslissing genomen om de twee van elkaar los te koppelen en enkel het hoveniersbedrijf met de daarbij behorende producten te verhuizen. De algemene producten die bij het tuincentrum horen, zijn afgestoten. “Op de Roterij zijn dan ook alleen die spullen te vinden waar wij als hoveniersbedrijf mee werken en aan klanten adviseren. Eigenlijk alleen maar een positieve wending. We bieden nu enkel de producten waar we in het vak tevreden over zijn. Geen verkooppraatjes meer namens een leverancier, maar alleen maar kwaliteit!” aldus Chantal Brockhus mede-eigenaar van Blue & Green.

Advies

De nadruk ligt dus op het advies dat het bedrijf haar klanten biedt. De twee eigenaren van het bedrijf staan hier dan ook voor de volle 100% achter. Fred Brockhus die aan de uitvoerende kant van het bedrijf werkzaam is: “Dit is een unieke manier van werken. Juist doordat we advies en uitvoering aan elkaar koppelen, krijgen klanten zicht in wat er in hun tuin of vijver gedaan moet worden.” Het is voor bestaande of toekomstige klanten dus een stuk gemak. Daar waar op de Achterweg veel van het eigen initiatief van de klant verwacht werd, wordt de klant nu van vraag tot eindproduct geholpen. En of het hier nu gaat om het opfrissen van een stuk tuin of het volledig vervangen van een vijver. Alles is mogelijk.

Daar waar Fred het gezicht in de tuin is, is Chantal het aanspreekpunt bij binnenkomst. Zij zal dan ook de klanten te woord staan en begeleiden bij hun wens voor tuin of vijver. Chantal: “En dat kunnen heel uiteenlopende wensen zijn. Het kan het oplossen van een plaag zijn of het veranderen van het terras qua uitstraling. Maar ook met vijvers zijn veel mogelijkheden. Het kan om het opknappen van een vijver gaan, maar voor de (grotere) Koi-vijvers zijn ook genoeg adviezen in te winnen om de vis en de vijver in optimale conditie te houden. Het belangrijkste is dat klanten kunnen putten uit onze kennis over de aanleg en het onderhoud van vijvers en tuinen en de producten die daarvoor gebruikt worden in ons bedrijf.”

Showroom

Met de verhuizing krijgt het bedrijf ook meer ruimte. Niet alleen voor de klanten om te parkeren, maar ook voor de presentatie van producten. Fred: “Voorheen moest het tuinhout uit de catalogus verkocht worden. Nu hebben we een hele verdieping tot onze beschikking om oa. Tuinhuisjes en schuttingen te kunnen presenteren. Dit in combinatie met de diverse presentatieplekken op de begane grond geeft klanten de inzicht in hoe zij hun tuin of vijver in kunnen richten.”