Bona AB en Kunzle & Tasin in strategisch samenwerkingsverband

Persbericht geplaatst door Bona Benelux BV op 29-05-2013
Bona AB en Kunzle & Tasin in strategisch samenwerkingsverband

Bona AB, dé expert in producten voor houten vloeren en Kunzle & Tasin S.r.l., dé marktleider in productie van schuurmachines in Italië zijn een strategisch partnerschap aangegaan.

- Wij zullen het voordeel van de vakkennis van beide bedrijven gebruiken om machines te ontwikkelen die voldoen aan de specifieke wensen en eisen van onze klanten aangezien onze bedrijven sterke punten hebben die elkaar aanvullen, zegt Kerstin Lindell, President en CEO bij Bona en Alberto Biffignandi, President bij Biffignandi S.p.A. (Italiaanse onderneming waartoe Kunzle & Tasin behoort):

• de wereldwijde marktpositie en aanwezigheid in houten vloeren schuren en parketlakken van Bona;
  • het brede assortiment machines en flexibele productie-organisatie van K&T;
  • de lange geschiedenis en reputatie (kwaliteit en betrouwbaarheid) van beide bedrijven.
  • De eerste stap van deze alliantie is onze klanten een breder productportfolio aan te bieden doordat Kunzle & Tasin een gecombineerd aanbod van Bona/K&T machines zal produceren. Bona zal de producten verkopen via haar wereldwijde organisatie.

Dit nieuwe partnerschap betekent ook dat Bona de productiefaciliteit in Zweden zal sluiten en dit zal overbrengen naar Kunzle & Tasin in Italië.

Feiten over Kunzle & Tasin (K&T)

K&T is opgericht in Italië in 1946. Het hoofdkantoor en de productiefaciliteit zijn gevestigd in Cinisello Balsamo, ten noorden van Milaan. K&T heeft gevestigde, internationale distributiekanalen in meer dan 60 landen en biedt de klanten een compleet assortiment schuurmachines. Sinds 2010 is K&T eigendom van Biffignandi s.p.A. Voor meer informatie: www.kunzletasin.com

Feiten over Bona

Bona AB is een familiebedrijf, opgericht in 1919. Het hoofdkantoor is gevestigd in Malmö, Zweden. Het bedrijfsmodel van Bona richt zich op het aanbieden van producten voor het leggen, het renoveren en het onderhouden van houten vloeren tijdens de gehele levensduur van de vloer. Bona is marktleider op het gebied van lakken en oppervlaktebehandeling, met verkooppunten over de hele wereld en 18 dochterondernemingen. Het bedrijf heeft wereldwijd ongeveer 500 werknemers en de totale omzet in 2012 was ca. 158 miljoen Euro. Voor meer informatie: www.bona.com