Bona Diamond Abrasives - unieke oplossing voor het schuren van moeilijke vloeren

Persbericht geplaatst door Bona Benelux BV op 15-11-2011

Het behandelen van vloeren met een zeer slijtvaste keramisch versterkte UV-fabriekslak komt steeds meer voor - niet alleen in sporthallen, maar ook in openbare gebouwen zoals hotellobby's en winkels. Deze UV-fabriekslakken bevatten vaak aluminium-oxide wat het standaard schuurmateriaal nutteloos maakt om de vloer goed te kunnen schuren. Het geeft een oneffen geschuurd oppervlak en bemoeilijkt een goede hechting bij het overlakken. Bij ongelijkmatig schuren bestaat het risico dat het werk opnieuw moet worden gedaan - dat maakt het werk niet winstgevend……

Maar nu niet meer! De innovatieve Research & Development afdeling van Bona heeft nu een uniek assortiment schuurmateriaal ontwikkeld voor zelfs de moeilijkste, hardste houten vloeren, gebruik makend van diamant technologie. Diamant is harder dan enig andere stof en omdat het schuurmateriaal altijd sterker moet zijn dan het materiaal waarop gewerkt wordt, betekent het gebruik van Bona Diamond Abrasives dat elke afwerklaag kan worden afgeschuurd; gelijkmatig en betrouwbaar en met een uitstekende duurzaamheid.

Het nieuwe Bona Diamond Abrasives assortiment omvat schuurschijven (125 of 150 mm), reinigingspads die het stof verwijderen, en flexibele tussenschijven die ervoor zorgen dat de schuurmachine de contouren van de vloer volgt, waardoor schuren efficiënter is dan ooit.

Het laat geen zichtbare schuursporen achter en met een tot 12x langere levensduur dan conventioneel schuurmateriaal gaat Bona Diamond Abrasives ten minste 100 m2mee met een constante kwaliteit van het oppervlak van de eerste tot en met de laatste m2- zorgend voor een niet alleen gladde, maar ook efficiënte prestatie.

Ontwikkeld aan de veranderende behoeftes van parketteurs wereldwijd, geeft Bona Diamond Abrasives de beste resultaten door de unieke hardheid van diamant.

Kenmerken

• Verbetert de hechting vóór het overlakken
  • Hardheid en slijpsterkte van diamant
  • Sneller en veiliger