BoodschappenPlusBus zoekt chauffeurs

Persbericht geplaatst door NMeijer op 14-03-2012
BoodschappenPlusBus zoekt chauffeurs

Rucphen – Met de BoodschappenPlusBus kunnen ouderen samen met anderen boodschappen doen of uitstapjes maken. Vanaf volgende maand krijgen de steunpunten in de gemeente Rucphen de beschikking over deze bus, die mogelijk wordt gemaakt door het Nationaal Ouderenfonds. Om de bus te laten rijden zijn de steunpunten nog op zoek naar vrijwilligers die regelmatig met de bus willen rijden.

De steunpunten voor ouderen in Rucphen, Sprundel, Schijf, St.Willebrord en Zegge zijn een gezamenlijk initiatief van stichting Groenhuysen, de gemeente Rucphen en Thuisvester, samenwerkend in de Stichting Steunpunten Rucphen. Volgens Janneke van den Eerenbeemt, manager bij Groenhuysen, is de BoodschappenPlusBus een mooie aanvulling op de bestaande activiteiten van de steunpunten op het gebied van sport, spel en recreatie voor 55-plussers. ‘Door de bus wordt de mobiliteit van senioren vergroot. Ook ouderen met een rollator of rolstoel kunnen van de bus gebruikmaken. Door de bus alleen in groepsverband in te zetten is het bovendien een mooi middel om gezellig samen te zijn.’

Boodschappen en uitstapjes

Belangstellenden kunnen al vanaf € 3 per keer gezellig winkelen. Na het boodschappen doen, wordt er samen nog een kopje koffie gedronken. En er zullen regelmatig leuke uitstapjes worden georganiseerd naar musea, tuincentra en andere mooie plekjes in de regio. Het programma moet nog worden vastgelegd licht Van den Eerenbeemt toe: ‘De dagen en tijden waarop de bus zal rijden liggen nog niet vast, maar zullen zoveel mogelijk worden afgestemd op de behoefte van geïnteresseerden en ondernemers in de regio. We willen dat het mes aan twee kanten snijdt. Dus zowel uitstapje voor ouderen als klandizie voor ondernemers, die ook de bus kunnen sponsoren. Maar ouderen mogen ook zelf uitjes uitkiezen. De planning is één van de taken die de coördinator van de BoodschappenPlusBus op zich zal nemen. Deze functie, betaald, is nog vacant.’

Vrijwilligers gezocht!

De Stichting Steunpunten Rucphen is verder op zoek naar vrijwilligers die regelmatig als chauffeur met de BoodschappenPlusBus willen rijden. Mensen die dit initiatief een warm hart toedragen en zich hieraan willen verbinden, kunnen contact opnemen met Janneke van den Eerenbeemt via 0165 – 57 40 00.

Bij vragen is Mariëlle Franken (communicatieadviseur stichting Groenhuysen) bereikbaar via telefoonnummer 0165 – 57 40 37 of 06 – 304 65 373. Meer informatie: www.groenhuysen.nl