Borg voor de klantenpassen

Persbericht geplaatst door La-fashionista op 24-05-2012

Natuurlijk bepaalt u zelf op welke wijze u de klantenpas aan uw klanten aanbiedt. Maar onze ervaring heeft geleerd dat het vragen van een borg een aantal voordelen biedt:

1.De klantenpas kost u niets
2. De klant die voor een klantenpas betaalt, is een serieuze
gebruiker én spaarder
3. De klantenpas krijgt voor uw klant direct waarde. Daardoor wordt uw
klantenpas geen strooifolder!

Een beproefde methode is om de borg als een tegoed op de klantenpas te zetten. Zo verdient u direct de kosten van de klantenpas terug en uw klant heeft het gevoel dat hij er niets voor heeft betaald. Daarnaast weet u dat uw klant zal terugkomen - en wellicht weer een aankoop zal doen - om het tegoed te verzilveren.

Praktijkvoorbeeld

Twee broers hebben allebei een bloemenzaak. De één geeft zijn klantenpassen direct weg aan alle klanten, de ander vraagt een borg van € 3,- Na 2 jaar heeft de één 2000 klantenpassen weggegeven, de ander 1450 klantenpassen "verkocht". De broer die een borg vroeg heeft € 4.350,- voor de klantenpassen ontvangen en ca. 1400 actief sparende klanten. De broer die de klantenpassen heeft weggegeven heeft, verrassend, ook ca. 1400 klanten actief aan het sparen. Echter, hij heeft dus 600 klantenpassen weggegeven aan mensen die uiteindelijk niet actief gaan sparen!