Bouwen aan de toekomst

Persbericht geplaatst door RobertSpoelstra op 19-09-2012

Brink Groep, BouwInfosys, ICN Solutions, KPD en Océ-Nederland hebben de handen ineen geslagen voor Bouwend Nederland en organiseren een uniek evenement: 'Samen Bouwen aan uw toekomst'. Dit evenement vindt plaats op 4 oktober in Den Bosch en is bedoeld voor het management van Nederlandse bouwbedrijven.

Waarom dit evenement?

De bouw is in beweging. De afgelopen jaren is er veel gesproken over hoe er aan een gezonde toekomst gebouwd kan worden. BIM, lean, ketenintegratie, samenwerking en het Nieuwe Werken: dit zijn slechts enkele middelen hiervoor. De economische crisis heeft concreet gebruik van die middelen versneld. Hierdoor wordt niet alleen gewerkt aan een toekomst op lange termijn, maar kan ook op korte termijn geld verdiend worden.

Blik op de toekomst van de bouw

Het seminar start met een gezamenlijke verkenning van de toekomst van de bouw. Gastspreker is de heer dr. ir. drs. Christoph Maria Ravesloot, werkzaam als professor aan de Hogeschool Rotterdam op het gebied van Duurzaam ontwerpen en bouwen. Hij bouwde de eerste energieneutrale woning van Nederland. Vanuit zijn expertise laat hij bezoekers zien hoe middelen als isolatie en kunststof kozijnen hierin kunnen bijdragen. Digitaal werken is ook in de bouw niet te stuiten. De heer Harrie Keusters, bij Océ verantwoordelijk voor Innovation & Services, zal u meenemen in het Nieuwe Werken in het kantoor en wat dit voor de bouw aan voordelen kan opleveren.

Praktische invulling tijdens de Bouwmarkt

Aansluitend aan dit plenaire deel van het seminar, is er tijd om tijdens een informele Bouwmarkt in discussie te gaan of informatie te delen met de verschillende gastheren van dit seminar. Vanzelfsprekend maken zij van deze gelegenheid gebruik om u op de hoogte te brengen van nieuwe mogelijkheden en ICT-toepassingen, waarmee u concreet geld kunt verdienen.

Waar en wanneer?

Donderdag 4 oktober 13.30 - 19.00 uur