Bouwkampioenschappen voor jong talent

Persbericht geplaatst door HenkHoekstra op 15-09-2012
Bouwkampioenschappen voor jong talent

Tegelzetter Jacco Kottier (18) uit Vroomshoop vertegenwoordigt donderdag 20 en vrijdag 21 september het opleidingsbedrijf voor tegelzetters SPT uit Almelo bij de regionale bouwkampioenschappen. De wedstrijden voor timmerlieden, metselaars en tegelzetters worden gehouden in het Deltion college in Zwolle.

Jonge bouwvakkers

Jacco gaat samen met timmerman Mark Peters en metselaar Jeroen Lohuis naar Zwolle. De jonge bouwvakkers zijn allemaal al via hun opleidingsbedrijven SPT en VVBA uit Almelo werkzaam in de bouw. Peters werkt voor timmerbedrijf Warmes uit Lattrop, Jeroen voor bouwbedrijf Van der Aa uit Tilligte en Jacco werkt bij tegelzetbedrijf Rietmeijer in Almelo.

De training van Mark, Jeroen en Jacco voor de regionale bouwwedstrijden begon maandag 10 september in de grote praktijkhal van de VVBA en SPT aan de Veldkampsweg in Almelo. Mark Peters is, ondanks zijn jeugdige leeftijd, de enige met wedstrijdervaring.

Tegelzetters en timmermannen

Jacco Kottier hoopt in de voetsporen te kunnen treden van zijn voorganger, tegelzetter en collega Maarten Pape uit Sibculo. Pape won twee keer zilver bij de landelijke bouwkampioenschappen. Kottier bereid zich in de praktijkhal van de SPT met leermeester Rob ten Berge grondig voor op zijn eerste kampioenschap. Hij maakt alle mogelijke opdrachten, omdat volstrekt onduidelijk is wat er in de wedstrijd van hem wordt gevraagd.

De regionale bouwkampioenschappen vormen de opmaat naar de Nederlandse bouwkampioenschappen. De nummers één en twee van de wedstrijden in Zwolle mogen door naar de landelijke wedstrijden.