BuddyBuy versterkt positie van Movie Park Germany binnen sociale media

Persbericht geplaatst door Influx PR op 18-01-2012
BuddyBuy versterkt positie van Movie Park Germany binnen sociale media

Doorn, 18 januari 2012 – BuddyBuy gaat zijn onlangs gelanceerde socialmarketing-platform inzetten bij Movie Park Germany. Met dit platform kan eenvoudig, snel en gericht een actie waaronder een nieuwsbrief, enquête of promotie worden gedeeld via sociale media. Potentiële klanten zijn daardoor direct op de hoogte van nieuwsberichten en aanbiedingen en kunnen deze met hun netwerk delen. Bovendien is het tijdens zo’n campagne exact bij te houden hoe deze zich ontwikkelt en kan deze eventueel gedurende het verloop worden bijgestuurd. Met de inzet van het platform bij Movie Park Germany wil BuddyBuy de positie van het pretpark binnen de sociale media versterken.

Movie Park maakt al actief gebruik van sociale media en richt zich voornamelijk op Facebook, Twitter en het eigen blog, zowel in het Duits als in het Nederlands. Marcel Patalon, coördinator online marketing bij Movie Park: “Als attractiepark is het van groot belang om te communiceren met de gasten. Via sociale media hebben we direct contact met de mensen die echt zijn geïnteresseerd in ons en kunnen we er eenvoudig achter komen wat ze willen en daarnaast hun vragen beantwoorden. Met BuddyBuy willen we onze schare fans nog verder uitbreiden.”

”Door middel van het platform dat BuddyBuy biedt, kunnen we promoties met één druk op de knop delen via ons netwerk op sociale media. De ontvangers zijn meteen op de hoogte van bijvoorbeeld aanbiedingen en kunnen deze weer met hun eigen netwerk delen”, vervolgt Patalon. Op deze manier verwacht Movie Park meer bezoekers en – zoals op Facebook – meer ‘likes’ te genereren. Bovendien neemt BuddyBuy verder al het programmeerwerk uit handen van Movie Park. “Dat maakt het delen van een promotie erg gemakkelijk. De eerste campagnes met BuddyBuy waren voornamelijk gericht op het uitbreiden van het aantal likes op Facebook. De resultaten zijn opvallend goed en dit is voor ons een bevestiging dat onze doelgroep ideaal is voor het gebruik van BuddyBuy”, aldus Patalon.

Paul Hassels Mönning, namens BuddyBuy: ”BuddyBuy is opgezet vanuit het idee dat klanten hun merkentrouw actief inzetten – bijvoorbeeld door een actie te delen met hun eigen sociale netwerk – als ze daarvoor een beloning krijgen. Movie Park is een uitstekend voorbeeld van een ‘merk’ dat veel trouwe bezoekers heeft. Wij zijn er dan ook van overtuigd dat de promoties via BuddyBuy de doelstelling van Movie Park, om het merk op sociale media te verstevigen, ten volle zullen ondersteunen zoals de eerste resultaten al laten zien. Het contact via ‘vrienden’ ligt vele malen hoger dan bij direct mail campagnes en biedt talloze mogelijkheden.”

Voor de redactie:

BuddyBuy – Koninginneweg 3, 3941 DP Doorn – Nederland, Tel: +31 (0) 34 34 209 31, info@buddybuy.eu

Over BuddyBuy
BuddyBuy is een unieke socialmarketing-oplossing die organisaties in staat stelt om door middel van B2B- en B2C-communicatie loyale afnemers, relaties en klanten te mobiliseren als digitale ambassadeurs voor het merk, de organisatie of een specifiek product. Via BuddyBuy kan eenvoudig, snel en gericht een actie, waaronder een nieuwsbrief, enquête of promotie, worden gedeeld via sociale media zoals Facebook, Twitter en Google+. Deze actie verschijnt onmiddellijk op de sociale profielen van de doelgroep. (Potentiële) klanten zijn daardoor direct op de hoogte van nieuwsberichten en aanbiedingen en kunnen deze direct met hun netwerk delen. BuddyBuy maakt het netwerk van potentiële klanten op deze wijze onbegrensd. Bovendien werkt BuddyBuy met het zogenoemde loyaliteitsprincipe. Dit houdt in dat als klanten bepaalde positieve acties voor een bedrijf uitvoeren, zoals het doorsturen van een actie aan een aantal andere personen, deze sociale loyaliteit kan worden beloond met bijvoorbeeld een kortingsbon. Voor meer informatie: www.buddybuy.nl.

Over Movie Park Germany
Movie Park Germany is hèt film- en entertainmentpark van Europa. In Bottrop-Kirchhellen, op anderhalf uur rijden vanaf Utrecht, staan meer dan 40 supersnelle attracties en shows volledig in het teken van bekende bioscoopfilms. In Movie Park Germany staan kleine en grote bezoekers oog in oog met populaire film- en tv-helden als SpongeBob Squarepants, vampierjager Van Helsing of de helden uit Ice Age. Het park maakt onderdeel uit van de Spaanse Leisuregroep Parques Reunidos. Meer informatie op www.moviepark.nl

Voor redactionele informatie
Influx PR, Jakob Brons / Hilde Mussche, Stoomwezenstraat 33, 7321 AE Apeldoorn,
tel: 055 - 366 30 34, e-mail: buddybuy@influx-pr.com.


deel deze pagina:
Meestgebruikte trefwoorden
van Influx PR: