C1000-vestigingen verbreden doelgroep met socialmedia-platform BuddyBuy

Persbericht geplaatst door Influx PR op 21-02-2012
C1000-vestigingen verbreden doelgroep met socialmedia-platform BuddyBuy

Doorn, 21 februari 2012 – Drie vestigingen van C1000, de grootste keten van zelfstandige supermarktondernemers in Nederland, zijn in zee gegaan met BuddyBuy. Met deze samenwerking willen de C1000-vestigingen Kok in Deventer en de twee Cibo-vestigingen in Eindhoven hun klanten snel, eenvoudig en gericht benaderen door acties en promoties te delen via social media en volgen daarmee het voorbeeld van Ten Brink Foodretail die al in een eerder stadium met BuddyBuy in zee is gegaan. Het doel van de supermarkten is om op deze manier hun doelgroep te verbreden en hun trouwe klanten te belonen met specifieke aanbiedingen. Bovendien krijgen zij zo inzicht in wie de geplaatste promoties leest en doorstuurt.

Met ruim vierhonderd supermarkten is C1000 de tweede supermarktketen van Nederland. Vanwege het toenemende gebruik van social media en om hun klanten ook op deze manier tegemoet te komen, hebben drie C1000-vestigingen ervoor gekozen gebruik te maken van het socialmedia-platform van BuddyBuy, waarmee zij klanten kunnen belonen voor hun loyaliteit.

Hans Kok, eigenaar van C1000 Kok in Deventer: “Door in zee te gaan met BuddyBuy benaderen we een specifieke doelgroep die we anders moeilijk kunnen bereiken, bijvoorbeeld jongeren en/of tweeverdieners. Dit zijn doelgroepen die veel met hun smartphone bezig zijn en geen zin of tijd hebben om folders door te bladeren. We stemmen onze campagnes en aanbiedingen dan ook bewust af op deze mensen door bijvoorbeeld als promotie het tweede krat bier gratis aan te bieden of de aanbieding voor een exclusieve wijn of kaas via sociale media te verspreiden. Op die manier willen we al onze doelgroepen op hun eigen manier aanspreken en zijn we in staat veel sneller op de actualiteit in te spelen. Een promotie kan immers direct worden verspreid”

“Naast het feit dat we zo een andere doelgroep kunnen bereiken, is het voor ons heel belangrijk dat we kunnen zien wie onze aanbiedingen accepteren en doorsturen. Zo kunnen we heel bewust onze trouwe klanten belonen en krijgen we een goed beeld van wie er écht zijn geïnteresseerd in onze aanbiedingen”, stelt Harrie Sanders, eigenaar van C1000 Cibo. “Voor mij als een wat oudere ondernemer is het fenomeen social media echt een ver-van-mijn-bed-show en daarom zijn tot nog toe de mogelijkheden binnen deze media onbenut gebleven. BuddyBuy pakt ons echter bij de hand binnen deze wereld en laat ons zien hoe zowel wij als onze klanten optimaal kunnen profiteren van dit bijzondere en populaire medium.”

Paul Hassels Mönning, namens BuddyBuy: "Het grote voordeel dat deze samenwerking tussen de C1000-vestigingen en BuddyBuy oplevert, is dat zowel C1000 Kok als de twee vestigingen van C1000 Cibo met een druk op de knop hun campagnes/promoties naar meerdere sociale netwerken kunnen publiceren. Dit biedt de supermarkten tevens de mogelijkheid om hun netwerk uit te breiden, want zij krijgen inzicht in de gegevens van de klanten die profiteren van de promoties en kunnen zien aan wie ze deze doorsturen. Kortom: interessante promoties voor de klanten en uitbreiding van de doelgroep van de C1000-vestigingen.”

Voor de redactie:

BuddyBuy - Koninginneweg 3; 3941 DP Doorn - Nederland, Tel: +31 (0) 34 34 209 31

Over BuddyBuy
BuddyBuy is een unieke socialmarketing-oplossing die organisaties in staat stelt om door middel van B2B- en B2C-communicatie loyale afnemers, relaties en klanten te mobiliseren als digitale ambassadeurs voor het merk, de organisatie of een specifiek product. Via BuddyBuy kan eenvoudig, snel en gericht een actie, waaronder een nieuwsbrief, enquête of promotie, worden gedeeld via sociale media zoals Facebook, Twitter en Google+. Deze actie verschijnt onmiddellijk op de sociale profielen van de doelgroep. (Potentiële) klanten zijn daardoor direct op de hoogte van nieuwsberichten en aanbiedingen en kunnen deze direct met hun netwerk delen. BuddyBuy maakt het netwerk van potentiële klanten op deze wijze onbegrensd. Bovendien werkt BuddyBuy met het zogenoemde loyaliteitsprincipe. Dit houdt in dat als klanten bepaalde positieve acties voor een bedrijf uitvoeren, zoals het doorsturen van een actie aan een aantal andere personen, deze sociale loyaliteit kan worden beloond met bijvoorbeeld een kortingsbon. Voor meer informatie: www.buddybuy.nl

Voor redactionele informatie
Influx PR, Hilde Mussche, Stoomwezenstraat 33, 7321 AE Apeldoorn,
tel: 055 - 366 30 34, e-mail: buddybuy@influx-pr.com.

deel deze pagina:
Meestgebruikte trefwoorden
van Influx PR: