Capital ID gepositioneerd in het Magic Quadrant voor Marketing Resource Management

Persbericht geplaatst door Influx PR op 02-02-2012
Capital ID gepositioneerd in het Magic Quadrant voor Marketing Resource Management

Zwolle, 2 februari 2012 -- Capital ID, specialist op het gebied van software voor Marketing Resource Management (MRM) en Digital Asset Management (DAM), is door Gartner gepositioneerd in het nichespelerkwadrant van het Magic Quadrant voor Marketing Resource Management*.

Het Gartner-rapport over MRM, gebaseerd op een evaluatie van ‘ability to execute’ en ‘completeness of vision’, helpt IT-afdelingen en zakelijke gebruikers te bepalen welke leveranciers geschikte strategische partners zouden zijn.

Dennis Steen, CEO van Capital ID, is trots dat Capital ID in het Magic Quadrant van Gartner is opgenomen. “Innovatie is altijd een belangrijk speerpunt en daar blijven we hard aan werken. Onze bestaande klanten hebben veel succes met ID manager en de relaties worden op alle niveaus diepgaander. In een tijd waar efficiency als nooit tevoren een belangrijk thema is en tegelijkertijd ondernemingen meer grip en controle willen krijgen op de huis- en merkstijl, denken wij dat de positie van onze software steeds belangrijker wordt.”

Steen geeft aan dat de bewustwording in de markt rondom het belang van MRM blijft toenemen, ook al gaat het volgens hem te langzaam: “We zitten nog steeds in een nichemarkt met early adaptors. Maar juist in deze tijd zouden bedrijven op strategisch niveau hun marketingcommunicatie-activiteiten anders moeten organiseren en MRM centraal stellen. Er zijn inmiddels genoeg voorbeelden waaruit blijkt hoe verbluffend de resultaten zijn met MRM-software. Wij kunnen echter niet alleen de markt maken. Gelukkig neemt de concurrentie toe en juist daarom vinden wij het heel belangrijk dat Capital ID wordt gezien als één van de belangrijkste spelers in de markt. Ik ben trots dat we in het Magic Quadrant zijn opgenomen, maar wij stellen ons wel als doel om volgend jaar wederom een betere positie te verkrijgen.”

* Gartner, Inc., “Magic Quadrant for Marketing Resource Management” by Kimberly Collins, 30 January 2012.

Voor de redactie:

Over het Magic Quadrant
Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in its research publications, and does not advise technology users to select only those vendors with the highest ratings. Gartner research publications consist of the opinions of Gartner's research organization and should not be construed as statements of fact. Gartner disclaims all warranties, expressed or implied, with respect to this research, including any warranties of merchantability or fitness for a particular purpose.

Over Capital ID
Capital ID richt zich op het automatiseren van marketingcommunicatie. Met de eigen ontwikkelde software genaamd ‘ID manager’ is Capital ID marktleider en internationale speler op het gebied van Marketing Resource Management (MRM) en Digital Asset Management (DAM). Tot Capital ID’s klantenkring behoren bedrijven als Randstad Holding, Starbucks, AkzoNobel, Rabobank, OHRA, Grolsch, KPN, Renault en Rijksoverheid. Capital ID werkt samen met partners in binnen- en buitenland, waaronder METIA, Charterhouse, NykampNyboer, MRMLOGIQ en smartFOCUS. Capital ID wordt geleid door Dennis Steen en Andréy Prins. Het hoofdkantoor is gevestigd in Zwolle. Voor meer informatie zie www.capitalid.nl.

___________________________________________________________

Voor redactionele informatie:
Influx PR – Corrie Lalkens – tel: 055 3663034 – e-mail: corrie@influx-pr.com
Of:
Capital ID – Dennis Steen – tel: 06 51420626 – e-mail: d.steen@capitalid.nl

deel deze pagina:
Meestgebruikte trefwoorden
van Influx PR: