Carerix Roadshow: Recruitment 2016: Spectre or just plain reality??

Persbericht geplaatst door Influx PR op 26-11-2015
Carerix Roadshow: Recruitment 2016: Spectre or just plain reality??

Slimme toekomstgerichte tools voor sales en recruiters

Delft, 26 november 2015 – Op 12 november jl. vond de jaarlijkse Carerix Roadshow 2015 plaats in het Theater Figi hotel in Zeist. Het centrale thema van de Roadshow ‘Recruitment 2016: Spectre or just plain reality’ had een knipoog naar de nieuwe James Bond film Spectre, die na afloop werd vertoond. Op de agenda slimme CRM en ATS-oplossingen, innovaties en relevante ontwikkelingen en trends van Carerix en partners in de werving & selectie- en detacheringsbranche met concrete vertaling naar de dagelijkse praktijk. Bas Westland van ePeople trapte af in Bond-stijl met een spectaculaire ‘parachutelanding’ op het podium. Vervolgens nam hij de meer dan 300 aanwezigen mee in de wereld van de do’s en don’ts van recruitment anno 2015/2016.

Welke instrumenten heeft de recruiter anno 2016 ter beschikking? En wat leveren deze daadwerkelijk op? “Millennials willen beeld en geen tekst”, weet Westland uit ervaring. “De videopitch is dan ook een waardevolle nieuwe tool binnen het recruitmentproces. Klanten gaan ook steeds meer zelf actief aan sourcing doen en nemen de regie over. De corporate recruiter wordt steeds meer marketeer. Hoe ga je daar als recruiter mee om? Beschikbaarheid in staffing maar ook de kwaliteit van de hire worden steeds belangrijker. En verder zullen Agile & SCRUM vaker ingezet worden binnen recruitmentprocessen.”

Na het plenaire gedeelte stonden elf inspirerende (parallel)sessies op het programma. In de sessie ‘Carerix innovaties en productaankondigingen’ werd de Carerix Roadmap 2015/2016 toegelicht met nieuwe en komende functionaliteiten. Veel aandacht bijvoorbeeld voor de vernieuwde Carerix-interface Cx5 Color: frisser, gebruiksvriendelijker en aan te passen aan de kleur van de eigen huisstijl en branding. Ook nieuw gelanceerd: rapportages in de workflow met Cx5 Color en nieuwe CRM-functionaliteit zoals een dossiers voor ‘Leads en Opportunities’. De nieuwe mogelijkheden zorgen dat recruiters beter in staat zijn om een prospect of klant te volgen.

Sturen op cijfers met Carerix stond, wegens succes tijdens de Roadshow 2014, opnieuw op het programma. Uiteraard met een nieuwe invalshoek: ‘inzicht in cijfers door een efficiënt procesmanagement’. Een efficiënte inrichting van de Carerix-applicatie stelt gebruikers in staat om workflows te optimaliseren, zodat het proces optimaal bijdraagt in het nemen van de juiste beslissingen om zo nog beter te sturing te kunnen geven aan de organisatie.
Belangrijke andere ontwikkelingen werden getoond op het vlak van LinkedIn, video-integratie, RPO, digitale handtekening en diverse nieuwe portalen om het proces tussen klanten en professionals of kandidaten verder te optimaliseren. Ook werden big data-tools uitgelicht aan de hand van Carerix- klantcases.

Reinald Snik, directeur Carerix kijkt terug op een zeer geslaagde, enerverende middag die alle verwachtingen overtrof. “We hebben dit jaar wederom samen met onze partners een sprekend programma opgezet waaruit duidelijk blijkt dat we continu werken aan het verbeteren en verbreden van onze recruitmentoplossingen. De kracht voor de Carerix-klant zit in de hechte samenwerking van het partner-ecosysteem. Samen met onze partners zijn wij in staat een totaaloplossing te bieden waarmee recruiters zich ook anno 2016 kunnen onderscheiden op de arbeidsmarkt.”

Een videoverslag en fotoreportage zijn te vinden op de volledig vernieuwde website van Carerix!

Carerix Roadshow 2015 werd mede mogelijk gemaakt door Carerix businesspartners, zoals: Talmark, HRlinkIT, Textkernel, Minescape, Broadbean, Knollenstein, InGoedeBanen, Reports, Cammio, Intelligence Group, Cygne, Cv OK, Maddle, M440, Flipbase, Thalento, IntraData (onderdeel van de Solipsisgroep), ePeople, MVD Management en Online Department.

deel deze pagina:
Meestgebruikte trefwoorden
van Influx PR: