Cicero van start!

Persbericht geplaatst door Cicero consult op 28-03-2011
Cicero van start!

Je moet doen waar je goed in bent!

De recessie ging ook de deur van Hinsje van der Klift niet voorbij. Maar zij is er de vrouw niet naar om bij de pakken neer te gaan zitten. Zij heeft het heft in eigen handen genomen en op 1 maart 2011 was de inschrijving van Cicero Consult bij de Kamer van Koophandel een feit. Een nieuwe onderneming die praktische- en administratieve hulp biedt bij verhuizingen, de thuisadministratie en boedelafwikkeling.

Na 20 jaar werkzaam te zijn geweest als manager / klantenbegeleider in de grafische industrie in diverse delen van het land was de rek eruit. Steeds vaker kwam het gevoel naar boven dat het menselijk contact en het samen zoeken naar oplossingen haar drijfveer waren geworden. Om haar kennis en vaardigheden uit te breiden is zij in 2004 een avondopleiding HBO-Recht gestart. Deze opleiding is in 2008 met goed gevolg afgerond

Naast haar fulltime werkzaamheden hielp zij regelmatig vrienden en kennissen met advies en regelde ze praktische zaken bij een verhuizing van een familielid naar een verzorgingshuis. Ook werden nabestaanden die plotseling geconfronteerd werden met allerlei praktische zaken zoals het opzeggen van diverse abonnementen etc,. geholpen. Zaken waar hun hoofd niet naar stond maar die wel zo snel mogelijk geregeld moesten worden.

Je moet doen waar je goed in bent.

Toen ook zij zonder werk kwam te zitten was het moment daar om het reeds bestaande idee nieuw leven in te blazen. Hinsje van der Klift: ” Na vele sollicitaties en even zoveel afwijzingen kwam ik tot de conclusie dat dit duidelijk voor mij niet de weg was. Maar wat dan? Waar ben ik goed in? Hoe kan ik mijn jarenlange werkervaring het beste benutten? Ik heb alle voor en tegens op een rijtje gezet en Cicero consult is hiervan het resultaat”.

Verhuizen zonder stress

Zoals iedereen wel weet moeten er bij een verhuizing veel praktische- en administratieve zaken geregeld worden. Geweldig als je dit samen met familie en vrienden kunt regelen. Maar wat als de familie en vrienden niet in de buurt wonen? Wat als zij opgroeiende kinderen en een drukke baan hebben? Ze willen graag hulp bieden maar dit is dan praktisch nauwelijks mogelijk? Stress ligt op de loer, een slechte raadgever in dit soort situaties.

Hinsje van der Klift: “Het is over het algemeen geen onwil maar er moeten keuzes gemaakt worden. Op dat moment is het een uitkomst om de vervelende tijdrovende klussen uit te besteden. Je merkt dat iedereen weer opgelucht kan ademhalen. Verhuizen kan echt zonder stress”.

Thuisadministratie

De eigen administratie kan door ziekte of ziekenhuisopnamen achterop raken. Dit geldt zeker voor mensen die alleen zijn of voor de betrokken mantelzorgers. Het is niet altijd prettig om een bekende inzage te moeten geven in de eigen financiele zaken. Hinsje: “Door het vragen van hulp bij een familielid of vriend wordt je afhankelijk binnen de vriendschappelijke sfeer. Met een betrouwbare buitenstaander kun je zakelijke afspraken maken en hou je zelf de regie in handen”’. Dit geldt zeker ook in geval van de boedelafwikkeling. Een emotionele periode voor alle direct betrokkenen maar de praktische en administratieve zaken moet doorlopen en daar is nu een goede oplossing voor”.

Mevrouw P. te A.: “Ik kan weer adem halen en slaap ook weer, nu de administratie weer op orde is!”

M. te L;“Nadat mijn zus op veel te jonge leeftijd plotseling overleed kwam er zoveel op mij af. Waar ik voornamelijk hulp bij nodig had was het verkoop klaar maken van de tuin bij haar huis. Hinsje van Cicero consult was een uitkomst. “

Wilt u meer weten of een folder aanvragen, neemt u dan contact op met Hinsje van der Klift, telefonisch 06 – 429 750 62 of via de mail: info@ciceroconsult.nl