Claranet behaalt 2e internationale award met Virtual Data Centre

Persbericht geplaatst door Claranet op 15-06-2012

Kort na het behalen van de Cloud Leader Award 2012 van de Experton Group in Duitsland heeft Claranet wederom een nieuwe award mogen ontvangen voor de nieuwe clouddienst Virtual Data Centre. Tijdens de awardceremonie van de 5e Datacentre Europe Awards 2012 op 13 juni in de prestigieuze Merchant Taylors Hall in Londenheeft Claranet de ’European Award for Cloud Infrastructure’ in ontvangst mogen nemen.

European Award for Cloud Infrastructure

Claranet's Virtual Data Centre (VDC), de eerste echt geïntegreerde Infrastructure as a Service-dienst voor de Europese markt, won de European Award for Cloud Infrastructure tijdens de 5e Datacenter Europe Awards. De dienst, die gebruikers in staat stelt om een eigen virtueel datacenter online te brengen middels een muisklik, werd eind 2011 gelanceerd en kreeg zeer warme en enthousiaste reacties van klanten, analisten en journalisten.

Tijdens de uitreiking van de Award, prees de jury de integratie van het MPLS-netwerk als een belangrijke onderscheidende factor in de Europese cloud markt. Claranets Virtual Data Centre is gebaseerd op best-of-breed technologieën en biedt een enkel en eenvoudig te gebruiken portal waar gebruikers hun cloud computing, storage en netwerkonderdelen online kunnen brengen en beheren. In tegenstelling tot de overgrote meerderheid van aangeboden cloud-diensten, is VDC geïntegreerd met een eigen MPLS-netwerk van Claranet wat zorgt voor een groterebetrouwbaarheid en beheersgemak.

Michel Robert, Managing Director van Claranet UK vertelt: "Hoewel Claranet een lange geschiedenis in hosting en netwerken heeft, wilden we niet op de rijdende Cloudtrein springen zonder de zekerheid dat we een echt relevante dienst op de markt konden brengen. Om ervoor te zorgen we dat we de juiste keuzes maakten, hebben we vorig jaar een uitgebreid onderzoek laten doen onder eindgebruikers over hun belangrijkste zorgen rondom cloud computing. Ons Virtual Data Centre is dan ook bedoelt om deze zorgen weg te nemen.”

"Ondanks de zware concurrerentie, hebben we een echt innovatieve dienst die zich onderscheidt in de markt." vervolgt Robert. "Door te luisteren naar de zorgen van onze potentiële klanten, hebben we een ??dienst ontworpen met een geïntegreerde netwerkinterface, met datacenters binnen de eigen grenzen en een hypervisor-onafhankelijke platform voor de drie belangrijkste aandachtspunten van de gebruikers: betrouwbaarheid, data soevereiniteit en migratiegemak. Deze erkening is een bewijs van de solide basis die we hebben gelegd en de vaardigheden en expertise van onze product- en technische teams. De Datacenter Awards worden gejureerd door een panel van onze collega’s uit de Datacenter industrie, waardoor deze Award een enorme blijk van vertrouwen in de dienst is.”

Cloud Leader Award 2012

Claranet was eerder op 22 mei jl. door de Experton groep beloond met de "Cloud Leader Award 2012" tijdens de Cloud Vendor Benchmark 2012. De jury prees de aantrekkelijkheid en differentiatie van Claranet als een van de toonaangevende cloud-aanbieders in Duitsland.

“Duitsland heeft ongeveer 350 aanbieders van cloud-diensten en daaruit moeten organisaties maar net de juiste keuze maken, dus we zijn erg blij met de erkenning van de cloud deskundigen van Experton." volgens Olaf Fischer, Managing Director bij Claranet Duitsland, “Met ons Virtual Data Center als basis, is ons managed cloudportfolio ontwikkeld in nauw overleg met analisten en IT-managers, en voldoet het aan de eisen van middelgrote en grote ondernemingen voor moderne en efficiënte IaaS oplossingen."

Volgens de analisten van Experton is Claranet erin geslaagd om in het Virtual Data Center de sterke punten van een geïntegreerd netwerk als managed service provider te combineren met het Cloudplatform. Daarnaast is in de onderliggende hardware-infrastructuur duidelijk voor kwaliteit gekozen waarbij componenten van Cisco, Dell, NetApp en VMware een stabiele en betrouwbare werking garanderen. Naast de certificering volgens ISO 27001 en de Federal Privacy Act biedt Claranet met behulp van Abiquo, als leverancier van toonaangevende cloud management software, oplossingen aan klanten, onafhankelijk van een specifieke hypervisor-technologie.

De "Cloud Vendor Benchmark 2012 ' was de derde editie van de neutrale providermarkt vanuit de Experton Group. Het was de eerste keer dat de gehele Duitse markt onder de loep is genomen, waaronder adviesbureaus en system integrators die een groot deel van de Cloudprojecten realiseren.

Meer informatie is beschikbaar op www.virtualdatacentre.nl

Over Claranet:
Claranet is een van Europa’s leidende managed service providers, opgericht in 1996. Claranet biedt bedrijven hosting, netwerk en applicatiediensten aan en met meer dan 2500 klanten uit uiteenlopende branches heeft het een uitstekende reputatie voor het leveren van hoge kwaliteit oplossingen. 500 medewerkers werken vanuit 11 kantoren en beheren 16 datacenters verspreid over Europa. De dienstverlening van Claranet is letterlijk en figuurlijk grensverleggend; Claranet is in zes landen vertegenwoordigd met kantoren en datacenters en beschikt over een eigen internationaal netwerk. Claranet is actief vanuit Nederland, Engeland, Frankrijk, Duitsland, Spanje en Portugal. Niet alleen internationale bedrijven profiteren als klant van Claranet van de internationale infrastructuur, kennis en ervaring, maar ook bedrijven bij met een specifiek Nederlandse footprint.

Centraal in de dienstverlening staat de klantbelofte om de hoogste service te leveren. Claranet stelt klanten in staat om waarde te creëren door middel van internet technologie. Claranet ontwerpt en implementeert een volledig portfolio van IT infrastructuur oplossingen, van managed hosting en cloud diensten, managed netwerken en verbindingen, tot managed applicaties.

Meer informatie: www.claranet.nl

Perscontact: