Claranets Virtual Data Centre ontvangt “MKB Proof-Award”

Persbericht geplaatst door Claranet op 08-08-2012

Claranet heeft van de redactie van WINMAG Pro en Baaz Magazine een “MKB Proof-award” ontvangen voor de nieuwe Clouddienstverlening Virtual Data Centre (VDC). Het VDC is hiermee specifiek geschikt bevonden voor het midden- en kleinbedrijf; betaalbaar, eenvoudig beheersbaar en simpelweg ‘functioneel’. “MKB Proof” is een erkenning vanuit zowel de ervaren redacties van beide bladen, de experts die de dienst getest hebben, als de lezers van WINMAG Pro en Baaz die gezamenlijk de lijst met geschikte MKB-diensten en producten samen stellen.

Claranets VDC is een uniek concept; het biedt een totaaloplossing voor organisaties om IT-technologie zoals servers en storage als een service af te nemen. Het wordt afgenomen volgens een simpel abonnementsmodel zonder valkuilen of verborgen componenten. Daarbij, en dat is wellicht het belangrijkste aspect van het VDC, bepaalt de eindgebruiker de locatie waar uw data wordt verwerkt en opgeslagen. Het is een ideale dienst voor bedrijven die zich bezig houden met E-business-vraagstukken, ad-hoc capaciteit nodig hebben voor testomgevingen of een schommelende behoefte hebben in serverkracht en andere resources.

“Erkenning voor een unieke dienst”
Patrick Herren, Sales Manager van Claranet Benelux: “Deze waardering is voor ons een grote opsteker. Het is namelijk niet zomaar een predicaat maar er één waarbij zowel vanuit de experts van WINMAG Pro en Baaz Magazine als de lezers de dienst naar voren is geschoven.Het is voor ons ook een waardering voor de effort die erin gestoken is door ons team van engineers. Voor de daadwerkelijke introductie zijn zij namelijk al geruime tijd bezig geweest met het ontwerp van het platform en de finetuning van de functionaliteit die de gebruiker ervaart. We zijn daarom juist blij met deze erkenning van zowel de experts als de eindgebruikers, het laat zien dat we echt een unieke dienst hebben met een meerwaarde ten opzichte van de andere diensten in de markt."

MKB Proof
De redacties van WINMAG Pro en Baaz Magazine bundelen hun krachten en komen elk jaar met een gezamelijke bijlage: ‘MKB Proof’. MKB Proof vult het gat tussen de typische ict- en managementbladen. MKB Proof test specifieke ict-toepassingen voor het midden- en kleinbedrijf waardoor er een naslagwerk ontstaat van alle producten en diensten die ‘MKB Proof’ zijn.

MKB Proof geeft niet alleen aan welke hardware en (online) software specifiek geschikt is voor het midden en kleinbedrijf maar geeft ook aan hoe de producten en diensten optimaal te benutten zijn in de praktijk.

In de 2012-editie komen ook experts en leveranciers aan het woord over de producten en diensten die ze gebruiken/leveren. De onderwerpen zijn de pijlers onder het moderne mkb-kantoor. Bovendien hebben de lezers van WINMAG Pro (ict-kenniswerkers in het MKB) en Baaz (directeuren en managers in het MKB) in verschillende lezersonderzoeken aangegeven dat ze juist in deze producten en diensten willen investeren de komende maanden.

Meer informatie is beschikbaar op www.mkbproof.nl/claranet

--- Einde bericht ----

Over Claranet:
Claranet is een van Europa’s leidende managed service providers, opgericht in 1996. Claranet biedt bedrijven hosting, netwerk en applicatiediensten aan en met meer dan 2500 klanten uit uiteenlopende branches heeft het een uitstekende reputatie voor het leveren van hoge kwaliteit oplossingen. 500 medewerkers werken vanuit 11 kantoren en beheren 16 datacenters verspreid over Europa. De dienstverlening van Claranet is letterlijk en figuurlijk grensverleggend; Claranet is in zes landen vertegenwoordigd met kantoren en datacenters en beschikt over een eigen internationaal netwerk. Claranet is actief vanuit Nederland, Engeland, Frankrijk, Duitsland, Spanje en Portugal. Niet alleen internationale bedrijven profiteren als klant van Claranet van de internationale infrastructuur, kennis en ervaring, maar ook bedrijven bij met een specifiek Nederlandse footprint.

Centraal in de dienstverlening staat de klantbelofte om de hoogste service te leveren. Claranet stelt klanten in staat om waarde te creëren door middel van internet technologie. Claranet ontwerpt en implementeert een volledig portfolio van IT infrastructuur oplossingen, van managed hosting en cloud diensten, managed netwerken en verbindingen, tot managed applicaties.

Meer informatie: www.claranet.nl

Perscontact: