Coca-cola meer dan 50 miljoen likes op Facebook

Persbericht geplaatst door KlantinteractieKenniscentrum op 07-10-2012

Coca-Cola heeft als eerste merk ter wereld 50 miljoen Facebook likes. Het merk ziet Facebook als de ‘leading indicator’ van potentiële verkopen.

Sterren
De 50 miljoen likes zijn tot nu toe alleen gehaald door sterren als Eminem en Rihanna.

Disney
Het tweede grote merk op Facebook is Disney met 38,2 miljoen likes.

Engagement
Active engagement en authenticiteit vormen de basis voor het succes.

De Facebookpagina is niet door Coca-Cola gemaakt, maar in 2008 door 2 consumenten, Dusty Sorg en Michael Jedrzejewski.

Versterken van de band
Via een Facebook app wil Coca-Cola de band met de volgers versterken. Via de app kunnen volgers ideeën indienen waarmee de wereld een ‘gelukkigere plek’ gemaakt kan worden.

De campagne ondersteunt de nieuwe positionering van het merk, namelijk ‘Open Happiness’. Het beste idee wordt volgend jaar uitgewerkt.

Bron: bericht op Marketingonline.nl, 6 september 2012

Post op http://www.klantinteractiekenniscentrum.nl.

Op het kenniscentrum zijn tevens gerelateerde items geplaatst.

deel deze pagina:
Meestgebruikte trefwoorden
van KlantinteractieKenniscentrum: