Competenties verkoper

Persbericht geplaatst door SanneVermeulen op 19-05-2015

Tijdens een opleiding tot verkoper, krijg je te maken met de benodigde competenties voor een functie als verkoper. Tijdens de opleiding krijg je alle nodige theorie voorgelegd, die met theoretische en praktijkgerichte opdrachten en examens worden getoetst. Maar met alleen het aanleren van de theorie kom je er niet. Jaarlijks studeren er veel studenten af op soortgelijke studies. Je moet dus onderscheidend vermogen creëren en beschikken over competenties die niet alleen aan te leren zijn. Deze zijn van nature al belangrijk dat je hier over beschikt. Maar welke competenties zijn veelgevraagd in het werkveld als verkoper?

Pro-actief

Met een proactieve houding ben je in staat zonder aangestuurd te worden actie te kunnen ondernemen. Het is van groot belang dat het bewustzijn er is je zelf aansprakelijk bent, en dat je daar naar handelt.

Empathisch vermogen

Het inlevingsvermogen van een verkoper wordt als erg belangrijk geacht. Het aanvoelen van non-verbale communicatie en verbale communicatie om zo het perfecte aanbod te kunnen doen. Ook helpt empathisch vermogen erbij dat er een sterkere band gecreëerd wordt, doordat je ‘weet’ wat de klant voelt en bedoelt. Empathisch vermogen is te ontwikkelen door middel van een trainen. Door je continu te concentreren wat degene voelt, en dit te vertalen naar wat je zelf hebt meegewerkt, zal je zien dat het empathisch vermogen zich ontwikkeld.

Resultaatgericht

Als verkoper ben je binnen een bedrijf deels verantwoordelijk voor de inkomsten. Het bewustzijn hiervan is enorm belangrijk. Het is dan ook van groot belang om het maximale resultaat te behalen. Een goede verkoper staat dan ook bekend om de resultaten en successen.

Opleiding

Ben je momenteel op zoek naar een geschikte opleiding en zie je je zelf terug komen in de benodigde competenties om een top verkoper te worden. Kijk dan voor meer informatie voor het volgen van een opleiding tot verkoper op http://www.fabiusopleidingen.nl/