Corinthia Hotels wil Nederlandse reiswereld veroveren

Persbericht geplaatst door Moonfish Text & PR op 03-11-2011
Corinthia Hotels wil Nederlandse reiswereld veroveren
Een romantische kerst in Praag, shoppen in Londen, een wellness-weekend in Boedapest of naar het ballet in St.Petersburg? Wat de reisplannen ook zijn deze winter, de mensen van Corinthia Hotels & Resorts staan klaar om gasten uit de Benelux te verwelkomen. De luxe hotelketen behoort al jaren tot de top van de internationale hotelwereld en wil nu ook de Benelux verder veroveren. Tijd dus voor een nadere kennismaking met het Nederlandse reispubliek.

Weelderige luxe en warme gastvrijheid
Met 11 vijfsterren hotels in onder meer Lissabon, Boedapest en St. Petersburg, de recentelijke opening van een majestueus hotel in hartje Londen én de ontwikkeling van een Golf Resort op Sicilië, timmert de luxe hotelketen Corinthia Hotels & Resorts behoorlijk aan de weg binnen de internationale hotelwereld. Om de naamsbekendheid in Nederland te vergroten besloot de keten om meer samenwerkingen aan te gaan met Nederlandse reisorganisaties. René Geleynse, directeur van het Regional Sales Office in de Benelux: ,,Corinthia Hotels heeft al een sterke positie in een groot deel van Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Het is nu echter tijd om onze naamsbekendheid te vergroten bij het Nederlandse publiek. Met onze schitterende vijfsterren-deluxe hotels en resorts kunnen we zowel de zakelijke reiziger als de toerist de absolute wereldtop bieden. Weelderige luxe en warme gastvrijheid staan bij ons hoog in het vaandel."

Individueel karakter
Alle hotels van Corinthia hebben een individueel karakter met elegant design en zijn gevestigd in ofwel historische, ofwel moderne gebouwen. Zo was het gebouw waar het huidige Corinthia in Londen huist, het voormalige ministerie van Defensie waar Churchill kantoor hield. Het statige Corinthia St. Petersburg is een voormalig paleis en gelegen aan misschien wel de beroemdste straat van de stad, Nevsky Prospekt. De opera, het ballet en het indrukwekkende Hermitage museum zijn op loopafstand. Het Corinthia Prague ligt vlakbij het historische centrum van de stad en het Middeleeuwse Vishyhad kasteel. Het Corinthia Budapest heeft een schitterend Spa & Wellnesscentre en is ideaal voor een romantisch weekendje weg. Ook in warmere oorden is Corinthia Hotels goed vertegenwoordigd. Een tweetal hotels is gelegen op het Mediterrane eiland Malta, daar waar de keten oorspronkelijk vandaan komt. Ook in het stadshart van Lissabon is een modern Corinthia hotel te vinden. Kortom, allemaal bestemmingen die vanaf Nederlandse luchthavens goed en aantrekkelijk geprijsd zijn te bereiken waardoor Corinthia Hotels & Resorts ideaal zijn voor een stedentrip of romantisch weekje weg. Inmiddels zijn er groot aantal reisorganisaties die de hotels aanbieden (zowel online als via reisbureaus).
Over Corinthia Hotels & Resorts
Corinthia Hotels & Resorts is een keten van vijfsterren hotels, eind jaren zestig opgericht door de Maltese Pisani familie. De keten hecht zeer veel waarde aan haar roots als familiebedrijf en biedt het hoogste niveau van service en gastvrijheid, met aandacht voor de kleinste details. Ieder hotel en resort dat deel uitmaakt van de keten bevindt zich op A-locaties in wereldsteden of op andere, bijzondere plekken in de wereld. Hierbij kenmerken de hotels zich door het integreren van lokale architectuur en respect voor culturele tradities. Corinthia's portfolio bestaat uit het Corinthia Hotel Budapest in Hongarije - winnaar van diverse World Travel Awards-, het Corinthia Hotel Prague in Tsjechië, het Corinthia Hotel St. Petersburg in Rusland, het Corinthia Palace Hotel & Spa op Malta, St. George's Bay op Malta, het vijfsterren de luxe Corinthia Hotel Tripoli in Libië en het moderne Corinthia Hotel Lisbon in Portugal. Laatste parel in de kroon is het Corinthia Hotel Londen dat in april 2011 haar deuren opende in een historisch pand aan de Theems, vlakbij Trafalgar Square. Ook zijn er plannen voor een super-de-luxe hotel in onder meer Parijs en is de keten onlangs begonnen met de bouw van een Corinthia Golf Resort in Taormina op Sicilië, dat in 2012 haar deuren zal openen.
Meer informatie: www.corinthia.com

Noot voor de redactie (niet voor publicatie)
Voor meer informatie en beeldmateriaal kunt u contact opnemen met Ravianne van Vliet, Moonfish Text & PR, ravianne@moonfishpr.com, + 31 6 511 390 82