Cultuurmarkt Waterland – een creatieve introductie

Persbericht geplaatst door Spelvaut Taal & Tekst Bureau op 04-08-2011
Cultuurmarkt Waterland – een creatieve introductie

Monnickendam, 4 augustus 2011 –Stichting Promotie Waterland organiseert op 21 augustus aanstaande de eerste Cultuurmarkt Waterland. Het doel van de Cultuurmarkt is enerzijds om culturele instellingen gelegenheid te bieden de activiteiten, die voor het komende seizoen op het programma staan, aan het publiek te tonen, en anderzijds om bezoekers kennis te laten maken met het werk van een aantal kunstenaars uit Waterland.

Op zondag 21 augustus a.s. vindt voor de eerste keer de Cultuurmarkt Waterland plaats. Voor liefhebbers van keramiek, schilderijen, fotografie en andere creatieve kunstvormen is er gelegenheid om kennis te maken met de kunstenaars en tot het bekijken van hun werk. Verder staan er kraampjes waar culturele instellingen, zoals Muziekschool Waterland en de Waterlandse Kunstkring, hun activiteiten en programma voor het nieuwe seizoen promoten.

Stichting Promotie Waterland organiseert de Cultuurmarkt Waterland in samenwerking met Gemeente Waterland. Beide partijen zetten zich in om van de Cultuurmarkt Waterland een jaarlijks evenement te maken.

De markt staat op en rondom het Dorpsplein in Ilpendam. Dit plein ligt in de nabijheid van het festivalterrein van Parckpop, dat op dezelfde zondag plaatsvindt. Om op die dag het muzikale aanbod te vergroten, geven het Monnickendams Operakoor en hoogstwaarschijnlijk het Meezingkoor Waterland ook een aantal optredens. Daarnaast zal Peter Smit, schrijver van onder andere De Levende Kanonskogel en het Spreekbeurtenboek, een aantal gedichten voordragen. En kent u Grootje al? Ook zij zal haar bijzondere gezicht laten zien.

Nieuwsgierig geworden? Kom op zondag 21 augustus tussen 12.00 uur en 17.00 uur naar deze gezellige Cultuurmarkt in Ilpendam en ontdek wat er in Waterland te doen is op cultureel gebied!

Over Stichting Promotie Waterland
Onder de slogan ‘Waterland laat je verrassen’ is Stichting Promotie Waterland - oprichter van Informatiepunt Waterland - sinds 2010 actief in het verwezenlijken van haar algemene doel om meer mensen in Waterland te laten recreëren en ervoor te zorgen dat zij langer blijven en vaker terugkomen. De activiteiten van de SPW zijn gericht op drie doelgroepen: inwoners, ondernemers en toeristen. Informatiepunt Waterland is 7 dagen per week van 10.00 uur – 17.00 uur geopend aan het Zuideinde 2 in Monnickendam.

Noot voor de redactie
Voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met Laura Janssens, organisator van de Cultuurmarkt Waterland 2011, telefoonnummer 06–29504530 en per mail laura@zinspeling.nl of Nard Jansen, voorzitter Stichting Promotie Waterland, telefoonnummer: 06-52436398 en per e-mail: info@onswaterland.nl.

Adresgegevens
Stichting Promotie Waterland