Dailywok gebruikt QRcode als loyaltytool

Persbericht geplaatst door Dailywok op 17-03-2011
Dailywok gebruikt QRcode als loyaltytool

De QRcode als loyaltytool

Dailywok maakt gebruik van het eerste Nederlandse loyalty systeem met QRcodes

Hoeveel klantenkaarten, spaarpunten en tegoedbonnen heeft u in uw portemonnee? Volgens Dailywok is het antwoord: 'Genoeg!' Daarom maakt Dailywok vanaf nu gebruik van een nieuw loyaltysysteem, dat zowel klant/gast als ondernemer voordelen biedt.

QRcodes zijn in Japan al gemeengoed, maar zien we ook steeds vaker in Nederlandse advertenties opduiken. Maar, de 2d streepjescodes bieden meer mogelijkheden! De toepassing als klantenkaart werkt erg eenvoudig. Via Taggin.me maakt de gebruiker een account aan, waarna automatisch een persoonlijke QR-tagcode gegenereerd wordt. Bij het bezoek aan een deelnemende winkel of restaurant toont de gebruiker de code, op een telefoon, maar uitgeprint kan naar wens natuurlijk ook. De medewerker scant de code om punten bij te schrijven op de account.

Het systeem biedt de mogelijkheid de account te koppelen aan diverse social media. Op deze manier delen gebruikers hun bezoeken aan Dailywok met hun vrienden. In ruil daarvoor sparen ze sneller voor leuke beloningen. Dailywok loopt graag voorop als het gaat om social media. Het bedrijf is actief op bijvoorbeeld Twitter en Facebook en biedt ook acties aan via Foursquare en SCVNGR. Er wordt dus geloofd in de kracht van deze nieuwe communicatiemiddelen. Werken met Taggin.me sluit aan op deze ontwikkelingen, maar biedt meer mogelijkheden de acties helemaal zelf vorm te geven. Belangrijk, want de jonge doelgroep van Dailywok is moeilijk te boeien met traditionele spaaracties, maar dit is nieuw, anders en leuk!

Het systeem is specifiek ontwikkeld om in te spelen op de behoefte aan een systeem om vaste klanten op een leuke manier extra voordeel te bieden en te binden, terwijl het de ondernemer meer inzicht biedt in zijn klantenkring. De beloningen zijn daarnaast door de ondernemer zelf in te stellen en te managen. Een volledig systeem, of het nu gaat om kortlopende acties, doorlopend sparen of bijvoorbeeld verlotingen.

Dailywok is nu enkele dagen met het systeem aan het testen als 1e bedrijf waar Taggin.me beschikbaar is. De reacties van klanten zijn erg positief, ze vinden het leuk om op deze nieuwe manier extra voordeel te krijgen. Dit is bijvoorbeeld weer terug te zien in tweets die klanten plaatsen over hun kennismaking met de codes. Vooralsnog een succes dus!

== Noot voor de redactie ==

Dailywok is een jonge formule in de fast-service sector met 3 vestigingen. Dailywok serveert snelle en gezonde aziatische wokmaaltijden in take-away boxes. Meer informatie over Dailywok is te vinden op http://www.dailywok.nl

Dit persbericht is ook online te vinden op http://dailywok.nl/press waar ook beeldmateriaal van Dailywok te vinden is.
Meer informatie over het Taggin.me systeem is te vinden op http://taggin.me

Heeft u nog vragen dan kunt u contact opnemen met Yunlai Ye (yunlai@dailywok.nl / 0629574616)