Daktoegangskoepel biedt eenvoudig en veilig toegang tot dakterras

Persbericht geplaatst door VELUX Nederland B.V. op 17-09-2013
Daktoegangskoepel biedt eenvoudig en veilig toegang tot dakterras

De Meern, 17 september 2013. In veel woningen waar op een plat dak lichtkoepels worden geplaatst, is tevens toegang tot het dak gewenst. Daarom heeft de VELUX Groep nu een daktoegangskoepel ontwikkeld, dienet als de andere VELUX lichtkoepelsvoor daglicht en natuurlijk ventilatie zorgt en een uitstekende isolatiewaarde en geluidsreductie heeft. Daarnaast kan hij volledig worden opengezet, waarmee hij een permanente vrije doorgang naar het dak mogelijk maakt.

Daglicht en frisse lucht zijn essentieel voor ons welzijn. Aangezien we 90% van onze tijd doorbrengen in gebouwen, is het belangrijk dat we ook in die uren voldoende frisse lucht en daglicht krijgen, want een slecht binnenklimaat kan invloed hebben op onze fysieke en mentale gezondheid. Studies tonen aan dat daglicht en frisse lucht door het dak helpen om het binnenklimaat in een woning te verbeteren. De nieuwe VELUX daktoegangskoepel zorgt niet alleen hiervoor, maar verschaft met zijn opening van 60° tevens een veilige en permanente toegang tot daken die bijvoorbeeld leiden naar een dakterras.

Energiezuinig wooncomfort
De daktoegangskoepel is hetzelfde opgebouwd als de andere VELUX lichtkoepels. Het te openen deel bestaat uit een koepel en een gelaagde isolatieruit. Dit zorgt voor uitstekende isolatiewaarden en de beste reductie van regengeluid.Door het lift mechanisme is de daktoegangskoepel handmatig van binnenuit te openen. De speciaal ontwikkelde gasveren zittenverborgen in het kozijn, waardoor het uitzicht naar buiten vrij blijft. Om veiligheidsredenen vergrendelen de gasveren zich automatisch wanneer de daktoegangskoepel volledig geopend is. Dit voorkomt dat dekoepel onverwacht dicht kan vallen. Bij het sluiten dragen de gasveren het gewicht van de koepel, zodat ook de veiligheid bij het naar binnen stappen is gegarandeerd.

De hoeveelheid daglicht dat binnen komt en de afwerkmogelijkheden zijn ook hetzelfde als bij de andere VELUX lichtkoepels. In gesloten toestand is zowel aan de binnen- als buitenzijde geen verschil met een vaste of elektrische lichtkoepel te zien.Hierdoor kunnen meerdere type koepels in één ruimte worden gecombineerd.

Verbeterd binnenklimaat
Gordijnen kunnen een effectieve bijdrage leveren aan hetwooncomfort in huis en een verlaging van het energieverbruik. Om het hele jaar door het beste binnenklimaat te creëren, is het mogelijk om ook op de daktoegangskoepel het hele assortiment VELUX raamdecoratie voor lichtkoepels toe te passen. De Energie Comfort gordijnenzorgen voor verduistering, maar hebben ook een isolerende werking voor tijdens koudere winter dagen.’s Zomers houdt de elektrische buitenzonwering op zonne-energie de zonnestralen tegen wat oververhitting in huis voorkomt.

--///--

Over de VELUX Groep
De VELUX Groep zorgt al meer dan 70 jaar voor een aangenamere leefomgeving onder het dak door deze te voorzien van daglicht en frisse lucht. Het VELUX productprogramma biedt daglichtoplossingen voor hellende en platte daken, zoals dakramen, daglichtsystemen, lichtkoepels en lichtstraten. Daarnaast bestaat het assortiment uit vele typen raamdecoratie, buitenzonweringen, rolluiken en op afstand bedienbare producten aangestuurd door zonne-energie. De VELUX Groep investeert uitgebreid in producten die een bijdrage kunnen leveren aan het terugdringen van het energieverbruik in gebouwen. Met modelwoningen wordt concreet getoond hoe gebouwen energieneutraal en energieproducerend kunnen worden gebouwd met gebruik van daglicht en behoud van een comfortabel binnenklimaat.

De VELUX Groep heeft productievestigingen in elf landen, verkoopmaatschappijen in bijna veertig landen en is één van de sterkste merken in de wereldwijde sector bouwmaterialen. VELUX Nederland B.V. is een volledig autonome dochteronderneming van de VELUX Groep, die bijna 10.000 werknemers heeft en onderdeel is van de VKR Holding A/S,een naamloze vennootschap volledig in handen van stichtingen en familie. Kijk voor meer informatie op www.velux.nl of facebook.com/velux.nl

Voor meer informatie of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:

Claudia van Veenendaal | Manager PR

Tel: 030-6629679 | Mob: 06-27129935

claudia.vanveenendaal@velux.nl | www.velux.nl

VELUX Nederland B.V.

Molensteijn 2 | 3454 PT De Meern

Volg ons via twitter.com/velux_pr en facebook.com/velux.nl