DatingFair. Well Events BV introduceert een uniek evenement.

Persbericht geplaatst door WellEvents op 29-03-2015
DatingFair. Well Events BV introduceert een uniek evenement.

Well Events BV introduceert een uniek evenement; DatingFair.

Za 20 en Zo 21 juni, Jaarbeurs Utrecht.

Inleiding

Dating neemt een grote vlucht. Nog niet zo lang geleden had dating de reputatie van een maatschappelijk randverschijnsel voor gescheiden mensen met kinderen of voor ‘moeilijke gevallen’. Inmiddels is dating echter uitgegroeid tot een aanzienlijk maatschappelijk fenomeen met vele aanbieders, een toenemende acceptatie als lifestyle en verschillende doelgroepen en aandachtsgebieden. Ook de media draagt daar aan bij met programma’s als ‘Boer zoekt vrouw’ en ‘First date’. Dating als fenomeen geniet een toenemende populariteit. En een ding is duidelijk; dating is here to stay!

DatingFair.nl

DatingFair is een nieuw en vernieuwend evenement waarin alle aspecten van dating samenkomen, zodat mensen die willen gaan daten of al daten, met one-stop-shopping hun datingavontuur kunnen beginnen of verbeteren. DatingFair biedt alle aspecten aan die een rol spelen rondom daten. Dus producten om jezelf aantrekkelijker te presenteren, maar ook datingdiensten om je persoonlijkheid aantrekkelijker te maken. En natuurlijk niet te vergeten dating zelf met verschillende formules zoals Mix&Match, Dance&Date, Lounge&Talk en Speed&Date.

DatingFair is uniek om twee redenen.

Ten eerste is DatingFair uniek omdat dit de eerste en enige datingbeurs is in Nederland (en mogelijk zelfs in Europa).

Ten tweede is DatingFair uniek door het aangeboden programma. DatingFair is een evenement waar twee werelden samenkomen. De buitenwereld van uiterlijkheden zoals kleding, uiterlijke verzorging, geur, fysieke conditie en je persoonlijke presentatie. En de binnenwereld van je zelfbeeld, zelfvertrouwen, overtuigingskracht, doorzettingsvermogen, de vaardigheid om contact te leggen en te onderhouden. Daten is immers een activiteit waar deze beide werelden samenkomen. Kortom: 'hoe je er uit ziet, hoe je overkomt en wie je eigenlijk bent'.

DatingFair biedt ‘Het complete daten. Voor echte mensen voor echte matches’.

Daten als maatschappelijk blijvertje

Er zijn steeds meer singles en meer eenouder gezinnen. Het traditionele huwelijk levert terrein in voor andere en nieuwe vormen van relaties. Wat voorzichtig begon met ongehuwd samenwonen, is inmiddels uitgegroeid tot seriële monogamie, ‘living apart together’, ‘living together apart’, polyamorie en websites die openlijk het vreemdgaan promoten. Te denken valt aan secretflirt.nl en vergelijkbare websites. Seksualiteit wordt steeds minder taboe en vrijer toegankelijk. Daarmee wordt seksualiteit steeds minder het exclusieve domein van het huwelijk. De Kamasutra-beurs geniet een toenemende populariteit en de film van Sixty shades of grey trekt volle zalen.

In de slipstream van die veranderingen wordt daten steeds populairder. En daten wordt ook steeds meer gewoon gevonden. Of het nu is voor het vinden van een vaste (huwelijks-)partner of een secret lover. Voor sommigen is daten zelfs een life-style geworden. Mensen laten zich ook minder voorschrijven hoe een relatie eruit zou moeten zien en kiezen hun eigen relatievormen. Geen wonder dus dat er steeds meer datingwebsites komen voor verschillende interesses met ook steeds meer bezoekers.

Daten face-to-face

Online daten is al snel anoniem en het kent ook andere obstakels. Zo is het bijvoorbeeld moeilijk in te schatten of iemand zich online presenteert zoals die echt is. Mannen worden regelmatig geconfronteerd met websites die nep-profielen van dames bevatten. Er bestaat zelfs een levendige internethandel in bestanden met profielen van nep-kandidaten, bedoeld om mannen te laten betalen voor een lidmaatschap van zo‘n website. En vrouwen worden soms geconfronteerd met mannen die andere bedoelingen hebben dan ze aangeven op hun profiel. Soms worden online-daters ook geconfronteerd met ‘te mooie‘ profielen en halve of hele onwaarheden over het uiterlijk of leeftijd.

Een datingwebsite is een platform om anderen online te ontmoeten en online daten durft iedereen. Sommige mensen leven zelfs zoveel online dat ze bijna niet meer weten hoe ze offline contact moeten maken. Maar de echte wereld waarin we leven is offline en hoe zit het dan met een ontmoeting face-to-face?

Daardoor ontstaat er steeds meer behoefte aan echte (offline) ontmoetingen in een veilige omgeving. Dus gelegenheden waar de face-to-face ontmoetingen met de persoon zelf centraal staat en niet zijn of haar digitale online afspiegeling. Om aan die behoefte te voldoen introduceert DatingFair een unieke en veilige manier om bij dating het nuttige (beter worden in daten) met het aangename (iemand ontmoeten die bij je past) te combineren.

DatingFair biedt de real deal! Het complete daten voor echte mensen voor echte matches.... En de producten en diensten om je daarbij te helpen.

Daten als raakvlak van twee werelden

Daten is meer dan alleen met anderen in contact komen. Er is immers een verschil tussen iemand ontmoeten en vervolgens een contact of relatie in stand houden.

Bij daten is de buitenwereld van het uiterlijk belangrijk. Maar de binnenwereld van je persoonlijkheid is minstens zo belangrijk, misschien zelfs wel belangrijker. Opvallend veel mensen lopen onnodig met een negatief zelfbeeld rond met alle gevolgen van dien voor het vinden van een partner.

Daarom biedt DatingFair een unieke en aantrekkelijke combinatie van zowel datingproducten als datingdiensten om beide aspecten van het daten in een veilige ambiance aan bod te laten komen. Dus niet alleen mooie schoenen en witte tanden, maar ook een positief zelfbeeld en meer zelfvertrouwen en lef bijvoorbeeld.

En niet alleen hulp bij afvallen of fit worden, maar ook hulp bij het vergroten van jouw eigenwaarde. Alles wat nodig is om je dating-avonturen succesvoller te maken en als persoon te kunnen groeien.

Ook voor mensen die al een date of relatie(s) hebben, is DatingFair interessant. DatingFair beidt naast aantrekkelijke producten immers ook diensten waarmee je jouw bestaande date of relatie(s) kunt onderhouden. En hoe je jezelf kunt verbeteren, en daarmee dus ook je relatie(s)! Het motto van DatingFair is niet voor niets; het complete daten..

Samenvatting

Well Events B.V. lanceert DatingFair, een evenement dat op een vernieuwende en unieke manier inspeelt op een culturele verandering wat betreft relaties en daten. Dating is niet langer een randverschijnsel maar een gevolg van een culturele verandering. Te verwachten is dat dating meer een meer een vast onderdeel van onze cultuur wordt en dus van het leven van mensen anno 2015 en de toekomst.

DatingFair biedt alle aspecten die een rol spelen bij dating met exposanten, presentaties, workshops en datingactiviteiten. Zowel de buitenwereld van uiterlijke verzorging, als de binnenwereld van iemands persoonlijkheid komen aan de orde. Zo geeft DatingFair vorm aan het motto; Het complete daten. Voor echte mensen voor echte matches.

(niet voor publicatie):

Wij zijn beschikbaar voor interviews voor artikelen in drukwerkmedia, voor radioprogramma’s en voor televisieprogramma’s. Mogelijke thema’s zijn;

1:“Is er nog ruimte voor het traditionele huwelijk in de toekomst?”, of

2: ”Vormt de opkomst van dating een bedreiging voor het traditionele huwelijk?”, of

3: “Komt dating als cultureel fenomeen nu in een volwassen fase?”.

Bij publicatie, zowel in offline media als online, zien wij graag een link of verwijzing opgenomen naar; www.DatingFair.nl.

Informatief is de DatingFairflyer:

Ook is er een actieve Facebookpagina:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Rob van der Well

Telefoonnummer: 06-52888335