Davinci koopt aandelenbelang terug van Delta Lloyd

Persbericht geplaatst door Davinci op 14-02-2017
Davinci en Delta Lloyd hebben een akkoord bereikt over de terugkoop van het 35% belang van Delta Lloyd in de innovatieve softwareleverancier en ICT-adviesorganisatie. Hiermee komen alle aandelen van Davinci in handen van de directie en de medewerkers.

Met de inkoop van het belang van Delta Lloyd komt een einde aan het aandeelhouderschap van ruim 16 jaar. Directeur Alwin van Dijk licht de transactie toe: “Het gaat erg goed met Davinci. Onze strategie richt zich op het leveren van softwarediensten als een service aan banken voor het verstrekken en beheren van consumptief krediet en hypotheken. De aard van onze dienstverlening verandert en de omvang van onze activiteiten wordt steeds groter. Hierdoor nemen onze investeringen toe en ook de inzet die van alle Davinci medewerkers wordt gevraagd. Davinci is voornemens deze aandelen onder te brengen bij directie en medewerkers. Door hen te laten participeren in de onderneming, kunnen zij profiteren van de verdere groei van Davinci die door deze inzet wordt gerealiseerd."

Over Davinci
Davinci is een Europese, ervaren softwareleverancier en ICT adviesorganisatie met een duidelijke focus op de totale lifecycle van consumentenkredieten, zowel consumptief als hypothecair. Wij onderscheiden ons door onze hoogwaardige software altijd te leveren in combinatie met de business kennis en scherpe blik van onze consultants. Al 25 jaar helpen wij onze klanten met complexe vraagstukken op het gebied van kredietverstrekking, kredietbeheer en bijbehorende businessprocessen. Ruim 200 hoogopgeleide professionals werken vanuit Amsterdam, Antwerpen (België), Bratislava en ?ilina (Slowakije) intensief met elkaar samen om onze klanten te voorzien van het beste resultaat.

Voor nadere persinformatie kunt u contact opnemen Saimi de Vlugt op telefoonnummer 020 550 37 50 of per e-mail op marketing@davincigroep.nl