De artiesten en kaart info stromen binnen, ook veel slecht nieuws deze week.

Persbericht geplaatst door FestivalLife op 10-12-2011
De artiesten en kaart info stromen binnen, ook veel slecht nieuws deze week.

Afgelopen week is er veel gebeurd in de festivalwereld. Een festival is gestopt, beschuldigingen van discriminatie en KaZantip blijft gewoon aan de Zwarte Zee. Na regen komt zonneschijn dus ook deze week. Alle grote festivals beginnen langzamerhand meer bekend te maken, houd onze site dan ook goed in de gaten want er komt steeds meer info vrij over kaarten, data en kaarten.

We beginnen met het feit dat het metalfestival Elsrock er mee gaat stoppen. Het bestuur maakten op de site bekend dat het na zes super edities het er niet meer financieel in zit om nog een editie te organiseren. Ze zijn er wel over aan het praten om misschien een iets kleinschaliger festival te organiseren.

Het volgende vervelende nieuws is dat het festival Lowlands ervan wordt beschuldig te discrimineren. Ze hebben namelijk in 2010 een groep Polen van het festival terrein verwijderd, voor dat ze dit deden vroegen ze om hun nationaliteit. De directeur van Lowlands zegt dat de groep Polen het toegang van het terrein werd ontzegd omdat ze bekers van festivalgangers afnamen om statiegeld te verzamelen en ze hadden hinderlijk gedrag. Dit is tegen de huisregels in. De meningen zijn hier nog over verdeeld.

We zijn nog niet klaar want ook rondom het festival KaZantip speelt het een en ander. Op 30-11-2011 hadden we een bericht geplaatst (http://www.festivallife.com/Nieuws/Detail/11402) dat KaZantip naar Portugal zou verhuizen. Maar dit blijkt minder waar te zijn we eerst dachten. De site die verkondigde naar Portugal te verhuizen is een soort van touroperator (Kazantip.com), die reizen naar KaZantip verzorgde en is vorig jaar door KaZantip uitgeroepen tot 'persona non grata' en is dus niet meer welkom op KaZantip. Deze mensen hebben een paar jaar geleden de merknaam en domein naam 'gekaapt' waaronder KaZantip.com. Deze is niet van de originele organisatie van KaZantip maar van die touroperator. Het lijkt erop dat ze ook het festival zelf willen kapen door te verkondigen dat het festival in Portugal zal plaats vinden, wat dus niet waar is! Dit is dus een waarschuwing voor allen, ga naar www.kazantipA.net, dat is de originele site.

En het laatste minder vervelende nieuws is dat in plaats van 3 Sziget Express treinen er volgend jaar nog maar 2 gaan. Dit is vanwege organisatorische redenen.

Maar er is natuurlijk ook altijd goed nieuws! Zo heeft Eurosonic Noorderslag de laatste ontbrekende artiesten toegevoegd. Zoals: Alamo Race Track, Bart, The Sea, Effi, Saedi, Feest DJ Ruud, DJ Gusztav en vele andere.

Ook Dutch Valley heeft zijn boekje open gedaan over artiesten. Ze hebben in een klap 40 top artiesten bekend gemaakt waaronder: De Jeugd van Tegenwoordig, Gerard Joling, Frans Bauer, Nick & Simon, Di-rect, Rowwen Hèze, Marianne Weber, Vengaboys, Mister Polska, Thomas Berge en nog veel meer. Kijk op de site voor de andere artiesten.

Net zoals vele andere festivals een ‘ideeën/wens bus’ hebben, heeft ook Pinkpop haar gouden tip geopend. Tot en met 31 december a.s. kunnen Pinkpop fans hun wensen weer kenbaar maken en hiermee het programma deels bepalen. Door het invullen van een formulier met je favoriete bands kan je ook nog eens weekendkaarten voor Pinkpop winnen.

Dit en nog veel meer over alle muziekfestivals uit Nederland en België zijn terug te vinden op http://www.festivallife.com. Wordt nu lid van de FestivalLife community en blijf voortaan op de hoogte van jouw favoriete festivals, doe mee aan diverse win acties, deel bijzondere festivalmomenten met elkaar of geniet nog even na met de foto’s.

Noot voor de redactie:

Voor nieuws- en persberichten, artiesten & festivals kan u contact opnemen met:
redactie@festivallife.com

Meer weten over advertentie mogelijkheden? Neemt u dan contact op met:
marketing@festivallife.com

Voor alle overige vragen kan u contact opnemen met:
info@festivallife.com