Persbericht geplaatst door Moonfish Text & PR op 06-04-2011

Ongestoord genieten op Gili eilanden en Zanzibar

Amsterdam, 6 april 2011
Wat hebben de Indonesische Gili eilanden en het Afrikaanse eiland Zanzibar gemeen?
Tropische witte stranden, palmbomen, azuurblauw water, bloemen in allerlei kleuren en een ontspannen eilandsfeertje. Dat, en het feit dat reisorganisatie NRV Holiday deze Bounty-eilanden in haar vakantieaanbod heeft opgenomen. Het is een lastige keuze: logeren in een kleinschalig beachresort in traditionele Lumbungstijl of in een suite met buitendouche aan het hagelwitte strand van de Indische Oceaan? Twee NRV bestemmingen in de spotlight.

Gili eilanden in Indonesië
Geen mobiel bereik, geen auto's en geen buren. Op de Indonesische Gili eilanden lijkt het alsof de tijd heeft stilgestaan en dat is wel zo relaxed – voor lichaam én geest. Reisorganisatie NRV Holiday besloot om naast het populaire maar toeristische Bali ook een wat minder bekend tropisch paradijs aan te bieden. Speciaal voor de reiziger die op zoek is naar totale rust, of als ontspannen afsluiting van een culturele rondreis door Indonesië.

Stoffige zandpaadjes
Het is slechts een boottochtje van 15 minuten vanaf Lombok naar Gili Trawangang, het grootste eiland van deze archipel. Het eilandje doet een beetje denken aan het oude Ibiza, vanwege het relaxte hippie-sfeertje. Kleine vissersdorpen met kleurrijke markten bepalen hier het straatbeeld. De lokale bevolking – voornamelijk vissers – verplaatst zich per fiets of per paard en wagen over de stoffige zandpaadjes. Gemotoriseerd verkeer is namelijk niet toegestaan. Hoewel het toerisme nog in de kinderschoenen staat, zijn er op het eiland wel een aantal restaurantjes, pinautomaten, winkels en hotels te vinden. Eén daarvan is Villa Ombak, een koloniaal viersterren strandhotel dat bestaat uit bungalows in de traditionele Lumbungstijl: bamboehutten met hoge plafonds en hangmatten op de veranda. Omdat de Gili eilanden bekend staan om hun spectaculaire onderwaterwereld, is snorkelen of duiken een must. Maar een duik in het drie niveaus tellende zwembad van Villa Ombak, gelegen middenin het groen, kan natuurlijk ook.

Geheime schuilplaats op Zanzibar
Aan de andere kant van de Indische Oceaan, voor de kust van Tanzania, ligt het exotische Zanzibar. Deze Afrikaanse archipel spreekt al eeuwen tot de verbeelding. Handelsreizigers uit het Midden-Oosten, het Westen en de Oriënt brachten het eiland rijkdom door de handel in specerijen en slaven en deze mix aan culturen is nog overal te zien én proeven. Romantische bazaars, oude moskeeën, kleine winkeltjes en bijzondere huizen wisselen elkaar af in de smalle straten van de historische hoofdstad Stone Town, terwijl in het binnenland tropische vogels, antilopen en apen de scepter zwaaien. Op één van Zanzibar's mooiste en meest afgelegen stranden ligt Fumba Beach Lodge, een rustige schuilplaats met een perfecte mix van elegantie en ongedwongenheid.
De schattige witte bungalows en luxe suites met buitendouches liggen verspreid aan het water en hebben een beschutte veranda. Met een cocktailtje op het dakterras, starend naar de zonsondergang in de eindeloze oceaan, heb je eigenlijk weinig meer nodig.

Over NRV
NRV Holiday, opgericht in 2007, is een internet reisorganisatie die haar producten rechtstreeks aan de consument verkoopt. Hierbij zijn persoonlijke aandacht, scherpe prijzen en een innovatieve website een aantal van de speerpunten van het bedrijf. NRV Holiday heeft een uitgebreid aanbod aan bestemmingen in Azië, het Midden-Oosten, Afrika en Latijns-Amerika. Naast het zelf samenstellen van reizen, kan men bij NRV ook terecht voor groeps- en privéreizen. NRV Holiday is lid van de ANVR, SGR en het Calamiteitenfonds, organisaties die de consument de meeste zekerheid verschaffen.
-------------------------------------------------------------------------------------
Noot voor de redactie (niet voor publicatie)
Meer informatie over NRV Holiday: www.nrv.nl
Meer informatie over reizen naar Indonesië of Zanzibar:
Een verblijf op Gili Trawangang wordt bij het Zelf Samenstellen en bij de privé reizen aangeboden en kan gecombineerd worden met Lombok en/of Bali.
NRV Holiday biedt Zanzibar aan als strandverlenging na een safari in Kenia of Tanzania, maar deze bijzondere plek is ook apart te boeken voor degenen die even lekker willen uitrusten of honeymoonen. Prijzen op aanvraag.

Voor meer informatie en hoge resolutie beeldmateriaal kunt u contact opnemen met Ravianne van Vliet, Moonfish Text & PR, ravianne@moonfishpr.com, 06 511 390 82.