De Groot en Hesen nieuwe partners bij creatief communicatiebureau Smidswater

Persbericht geplaatst door TalisaDevriesere op 11-10-2016
De Groot en Hesen nieuwe partners bij creatief communicatiebureau Smidswater
Per 1 oktober 2016 zijn Dick de Groot en Eric Hesen als partners gestart bij creatief communicatiebureau Smidswater. Zij versterken het huidige team van ruim 25 communicatiestrategen en designers en geven leiding aan de vestiging in Amsterdam.

Dick de Groot was 20 jaar partner en managing director bij designbureau Koeweiden Postma. Hij werkte voor opdrachtgevers als de gemeente Amsterdam, HEMA, KPN, Nationale-Nederlanden, het Van Gogh Museum en Unique. Eric Hesen werkte als zelfstandig ontwerper/art director voor merken als Audi, Nike, ING en het Tropentheater. Naast zijn eigen klanten werkte Hesen ook in opdracht van bureaus binnen de ontwerp- en reclamewereld. Hesen is tevens één van de initiatiefnemers van dutchdesigndaily.com, een online platform waar iedere dag een actueel onderwerp op het brede gebied van Dutch Design te zien is. De Groot en Hesen zijn geen onbekenden van elkaar. Hesen werkte in de beginjaren als designer bij Koeweiden Postma en beiden werkten het afgelopen jaar binnen het design- en communicatiebureau OWN, een initiatief van de Groot, samen voor diverse opdrachtgevers.

De Groot: ‘We zijn erg blij met onze toetreding tot Smidswater. Met deze uitbreiding van kennis en disciplines kunnen wij bestaande en nieuwe opdrachtgevers een breder dienstenpakket aanbieden.' Hesen vult aan: ‘Vanuit onze Amsterdamse vestiging zullen we intensief samenwerken met onze collega’s van Smidswater in Den Haag en Breda’.

Edsco de Heus, partner bij Smidswater: ‘Met het toetreden van Eric en Dick tot Smidswater halen we twee grote namen uit de communicatie- en designwereld in huis. Een stap die we vol energie en vertrouwen zetten. En waarmee we bovendien inspelen op de toenemende vraag uit deze regio.’

Wilt u meer weten over de uitbreiding van Smidswater Amsterdam? Neem dan contact op met:

Dick de Groot / partner
dick.de.groot@smidswater.nl
+ 31 (0)6 372 86 198

Edsco de Heus / partner
edsco@smidswater.nl
+ 31 (0)6 239 111 29

Over Smidswater
Creatief communicatiebureau Smidswater is een gevestigd bureau dat al ruim 45 jaar de communicatiekracht van merken versterkt. Als allround communicatie- en designbureau werken zij voor opdrachtgevers als ING, DAS en het Havenbedrijf Rotterdam. De opdrachten zijn divers en strekken zich uit van strategische positioneringsvraagstukken tot online communicatie. Smidswater is mede-eigenaar van Online Marketeers en De Onderzoekers.

Website: www.smidswater.nl
Twitter: @smidswater