De Nederlanden van Nu: ‘Ophangen rookmelders van levensbelang’

Persbericht geplaatst door Nederlandenvannu op 31-10-2013

Diemen, 31-10-2013– Ieder jaar telt Nederland circa 6.000 woningbranden. Hierbij vallen jaarlijks gemiddeld 40 doden. Rookmelders kunnen mensen op tijd wekken en zo levens redden. De Nederlanden van Nu verstrekt daarom standaard een set rookmelders aan klanten die een inboedelverzekering afsluiten. De online verzekeraar grijpt de jaarlijkse brandpreventieweken (1 t/m 31-10) aan, om duidelijk te maken hoe én waar je een rookmelder ophangt.

Driekwart van alle branden ontstaat tussen middernacht en 6 uur ’s morgens. De meeste slachtoffers van brand, vallen door het inademen van rook. Wie slaapt, ruikt niets. Rook bevat veel giftige gassen, waardoor mensen ongemerkt bewusteloos raken. Vaak al binnen enkele minuten. Arjen Dijkstra, Directeur van De Nederlanden van Nu: “Door in huis meerdere rookmelders op te hangen, is de kans groter dat een brand tijdig wordt ontdekt. Maar waar hang je de rookmelders dan op? En waar juist niet? Met het verstrekken van rookmelders aan klanten en het geven van tips, hopen we woningen nog veiliger te maken. Als verzekeraar kunnen we materiele schade vergoeden, maar emotioneel leed niet. Juist daarom zijn rookmelders zo belangrijk.”

Ophangen van rookmelders
Het is belangrijk dat mensen rookmelders direct na aankoop of ontvangst opgehangen. Dat kan door de rookmelder in het plafond te schroeven of met speciale rookmelder-tape. Om het nog eenvoudiger te maken, heeft De Nederlanden van Nu een instructievideo gemaakt. Hierin legt de online verzekeraar uit hoe en waar de rookmelder het best kan worden geplaatst: http://www.youtube.com/watch?v=n3_xQ-fxPAU.

Direct zelf aan de slag om een melder op te hangen? Installeer rookmelders:

· Op elke verdieping in huis, inclusief zolderruimtes.

· Liefst op elke slaapkamer of maximaal 3 meter ervan verwijderd

· In lange gangen om de 7,5 meter

· In een centrale hal, liefst op elke verdieping

· Zoveel mogelijk in het midden van het plafond, maar minstens 30 cm van de muur of hoek

Voor meer informatie over de installatie van rookmelders en andere tips, kijk op: https://www.nederlandenvannu.nl/verzekeringen/inboedelverzekering/rookmelder-ophangen

-----------------------
Over De Nederlanden van Nu
De Nederlanden van Nu wil verzekeren weer eenvoudig maken. Onze verzekeringen zijn direct online af te sluiten en samengesteld op basis van meningen en ideeën van Nederlanders. Met als gevolg begrijpelijke voorwaarden in normale mensentaal en een eerlijke prijs. De autoverzekeringen van De Nederlanden van Nu zijn in 2013 door MoneyView gekozen in de top-5 van goedkoopste autoverzekeringen. In 2013 verdienden we bovendien het Thuiswinkel-waarborg, een bekroning van onze veilige en betrouwbare online dienstverlening. Meer informatie over De Nederlanden van Nu is te vinden op: www.nederlandenvannu.nl of volg ons op twitter.com/NLvNu

Noot voor de redactie

De instructievideo kunt u bekijken op ons YouTube-kanaal en kunt u vrij gebruiken op de eigen website: http://www.youtube.com/watch?v=n3_xQ-fxPAU
[Embedded code voor op uw website: ]

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met Arjen Dijkstra, directeur van De Nederlanden van Nu. U kunt hem telefonisch bereiken op 06 –10913116 en per e-mail via arjendijkstra@nederlandenvannu.nl.