De overname van Gamma Holding, o.b.v. o.a. Lazard en ING

Persbericht geplaatst door willemvanl op 31-08-2012

28 april 2011, Erik Westerink is benoemd tot commissaris van Gamma Holding. Sinds 2006 is deze Westink al grootaandeelhouder van Gamma. Hij is werkzaam als CEO bij Parcom Capital Management (sinds het jaar 2006), dit is een Europese private equity speler. De overname van Gamma Holding door Gilde Buy Out Partners en Parcom Capital Management hing natuurlijk samen met het benoemen van Erik Westerink. In december 2010 is er door de investeringsfondsen een bod uitgebracht van 29 euro per aandeel.

Wouter Han, Lazard en ING

Een grote overname als deze wordt standaard begeleid door een groot aantal juristen en bankiers. In dit geval waren en bankiers van onder andere de zakenbank Lazard (Wouter Han en Erik Fuchs) en ING Bank actief. Daarnaast werd er assistentie verleend door juristen van onder andere Cliffor Chance. Wouter Han is een bekend zakenbankier, betrokken bij vele fusies en overnames binnen het bedrijfsleven. Lazard is een grote internationale zakenbank met veel ervaring in huis.

Meer personen toegetreden en gestopt

De u misschien wel bekende Boudewijn Molenaar, managing partner van Glide Buy Out Partners, is toegetreden als nieuw lid van de Raad van Commissarissen bij Gamma Holding. Rene van der Bruggen was bestuursvoorzitter van Imtech, hij heeft zijn functie als commissaris van textielproducent neergelegd.

Amsterdamse beurs

De Amsterdamse beurs heeft een Holding minder want sinds de overname van Gilde Buy Out Partners en Parcom Capital Management is Gamma Holding niet meer beursgenoteerd. Gamma Holding was sinds 1917 genoteerd aan de beurs en daar is nu een einde aan gekomen.

Gamma Holding en de organisatiestructuur

De Gamma Holding heeft een separate raad van bestuur en een raad van commissarissen. De samenstelling van de raad van commissarissen is na de overname gewijzigd. Boudewijn Molenaar is directeur van Gilde Buy Out Partners en Erik Westerink is directeur van Parcom Capital Management. Terwijl zij toegetreden is Rene van der Bruggen de CEO van Imtech juist afgetreden. Er zijn twee namen bekend van de raad van bestuur. Jan Albers is de bestuursvoorzitter en CEO. En dan is er nog Leendert van Reeuwijk, hij is CFO van Gamma. Deze leden worden samengesteld door raad van commissarissen. Dan worden de leden van de raad van commissarissen benoemd door de aandeelhouders. Het kan dus zijn dat de raad binnenkort weer gaat veranderen.

Meestgebruikte trefwoorden
van willemvanl: