DGA geen idee wat zijn eigen verloning kost

Persbericht geplaatst door WePayPeople op 20-11-2014
DGA geen idee wat zijn eigen verloning kost

Amsterdam, 18 november 2014 –Vraag een DGA wat zijn eigen verloning kost en het antwoord blijft vrijwel altijd uit. Dat is wat WePayPeople ervaart in de dagelijkse praktijk. In een speciaal radiospotje dat vanaf vandaag te horen is op Radio 1 en BNR Nieuwsradio spoort WePayPeople de DGA aan deze kosten eens te bekijken.

Als DGA moet je al op flink wat zaken letten als het gaat om de verloning van het eigen salaris. Zijn er minder inkomsten? Dan kan men tijdelijk kiezen zichzelf in deze periode geen loon te betalen. Maar er moet dan toch maandelijks een loonaangifte ingediend wordt bij de Belastingdienst. En wat zijn de gevolgen van de Werkkostenregeling die in 2015 in werking treedt? Dan kan nog maximaal 1,2% van het fiscale loon besteed worden aan onbelaste vergoedingen en verstrekkingen. Moet je wel even weten. Of hoe zit het bijvoorbeeld als de tweede auto ter beschikking gesteld wordt aan de partner en deze alleen voor privé doeleinden gebruikt wordt. In dat geval kan de Belastingdienst bepalen dat de totale autokosten tot het loon gerekend moeten worden.

Julius Kousbroek, directeur en medeoprichter WePayPeople: “Deze zaken worden natuurlijk ook door de boekhouder of accountant die een DGA inschakelt bijgehouden. Maar die rekenen vaak hogere tarieven dan wij hanteren. Daarom is het voor iedere DGA goed eens naar die kosten te kijken.”

WePayPeople regelt dat voor Nederlandse opdrachtgevers met payrolling, salarisadministratie en uitbesteding backoffice en voor internationale opdrachtgevers biedt het bedrijf payroll en contracting services.

Voor meer informatie kunt in contact opnemen met Julius Kousbroek, telefoon 06 – 55 71 01 80.

www.wepaypeople.nl

Over WePayPeople

WePayPeople regelt alles rondom de verloning van vaste medewerkers en flexwerkers. Snel, zeker en veilig. Met payrolling, salarisadministratie, uitbesteding backoffice en internationale contracting services. Met onze dienstverlening dragen we bij aan de toenemende flexibiliteit van de Nederlandse arbeidsmarkt en ontzorgen we ondernemers. Via WePayPeople zijn momenteel vierduizend mensen aan de slag en worden 3.000 salarisstroken verwerkt.

Awards:

• 2014 FD Gouden Gazellen, derde in categorie middelgroot, provincie Noord-Holland.
  • 2014 Deloitte Technology Fast50, vijfde van Nederland.
  • 2013 FD Gouden Gazellen, derde in categorie middelgroot, provincie Noord-Holland.
  • 2013 Deloitte Technology Fast50, vijfde van Nederland.
  • 2012 FD Gouden Gazellen, eerste in categorie kleine bedrijven, provincie Noord-Holland.
  • 2011 FD Gouden Gazellen, eerste plaats van heel Nederland.
  • deel deze pagina:
    Meestgebruikte trefwoorden