Dienst maakt omgekeerd telefoonnummer zoeken mogelijk

Persbericht geplaatst door Dataprovider op 07-09-2012

Dataprovider heeft de online dienst phonenumber.io ontwikkeld die het onder andere mogelijk maakt om omgekeerd telefoonnummers te zoeken. Wanneer er een telefoonnummer ingevoerd wordt krijgt de gebruiker de bijbehorende website te zien. Ook is het mogelijk om een telefoonnummer te zoeken op bedrijfsnaam of domeinnaam. De dienst beschikt over meer dan 50 miljoen telefoonnummers uit 12 verschillende landen.

‘Van wie is dit telefoonnummer?’

Phonenumber.io geeft antwoord op de vragen ‘Van wie is dit telefoonnummer? ‘ en ‘Wat is het telefoonnummer dat bedrijf?’. De reden dat phonenumber.io het beste antwoord kan geven op deze vraag is omdat phonenumber.io pro-actief het web afzoekt naar telefoonnummers en niet wacht tot bedrijven zich hiervoor aanmelden, zoals wel gebeurt bij de Gouden Gids of De Telefoongids.

Telefoonnummers zoeken

Een voordeel dat phonenumber.io heeft bij het omgekeerd telefoonnummer zoeken, ten opzichte van zoekmachines zoals Google en Bing, is dat phonenumber.io flexibel is. Met flexibel wordt bedoeld dat het telefoonnummer op alle mogelijke schrijfwijzen ingevoerd kan worden. Het maakt niet uit of het telefoonnummer met het landnummer wordt ingevoerd of zonder, met of zonder koppelteken of het netnummer tussen haakjes staat of niet, het telefoonnummer wordt altijd gevonden wanneer deze vermeld staat op een website.

Specifiek telefoonnummers zoeken

Phonenumber.io maakt het mogelijk om land specifiek telefoonnummers te zoeken in 12 verschillende landen. De landen die geselecteerd kunnen worden zijn: Nederland, België, Amerika, Canada, Denemarken, Frankrijk, Italië, Noorwegen, Polen, Portugal, Spanje, Turkije en Zweden

Dataprovider.com

Deze dienst is ontwikkeld door Dataprovider. Dataprovider haalt wereldwijd data naar boven, door alle informatie op het internet te indexeren en deze data te structureren. Om data gemakkelijk en snel te vinden zijn er 7 begeleidende uitgangspunten opgesteld van waaruit gemakkelijk datasets opgebouwd kunnen worden. De guided queries zijn: E-commerce, Locatie, Marketing, Technische specificaties, Zakelijk, Hosting informatie en Content. Naast een vooraf gedefinieerd zoekplan kunnen de gebruikers ook hun eigen zoekopdracht samenstellen. Het resultaat van een zoekopdracht is altijd een lijst met websites die voldoen aan de zoekopdracht. Alle data van Dataprovider is toegankelijk via een API zodat externe partijen ook toegang kunnen krijgen tot de gegevens.