DIRECT HET OPTIMALE UIT JE WIJN HALEN. PROOST!

Persbericht geplaatst door Magic Decanter op 13-07-2011
DIRECT HET OPTIMALE UIT JE WIJN HALEN. PROOST!

Magic Decanter van 12TRADE B.V. is een elegante accessoire die is ontworpen om het beluchtingsproces van wijn gemakkelijk en eenvoudig te versnellen. Het resultaat is een wijn met de best mogelijke smaak en aroma. De Magic Decanter is deze zomer in Nederland op de markt gebracht, en wordt binnenkort gedemonstreerd op relevante beurzen en evenementen.

De Magic Decanter is ontworpen om wijn onmiddellijk te laten ademen en de bedoelde smaken en aroma’s vrij te geven, zonder de (jonge) wijn eerst uren te karafferen. „Het proces wordt versneld, waarbij de consument de wijn vanaf de eerste slok meteen optimaal kan beleven in plaats van lang te wachten op het traditionele proces”, aldus S. Hilbrink van 12TRADE.
De beluchting is zeer effectief in het verzwakken van de tannines, wat resulteert in een veel aangenamere afdronk. Eventuele bitterheid of slechte afdronk wordt weggenomen of verminderd. De wijn is smaakvoller, rijker, complexer en geeft een beter gevoel in de mond. Kortom, wijn zoals wijn bedoeld is.
De inwendige constructie van de Magic Decanter, die is gebaseerd op het principe van Venturi (een doelbewust aangebrachte vernauwing voor vloeistof of gas), zorgt tijdens het schenken voor een verhoging van de snelheid van de wijn en een daling van de druk (Wet van Bernoulli). Dit drukverschil creëert een vacuüm dat extra lucht aantrekt die wordt gemengd met de wijn voor een perfecte beluchting.

Een ontwerp, dat een mooie vorm en functie verenigt, mixt de juiste hoeveelheid lucht met de wijn. De Magic Decanter levert onmiddellijk een beter boeket en laat de aroma’s vrij. Voor een intense wijnbeleving en perfecte beluchting door het inschenken van een glas wijn met de Magic Decanter. Website: http://www.magicdecanter.nl