DLC2011: Informatie is ‘het nieuwe goud’

Persbericht geplaatst door Influx PR op 04-10-2011
DLC2011: Informatie is ‘het nieuwe goud’

Grip op communicatie bepaalt succes van de onderneming én het individu

Weesp – 4 oktober 2011 – Xplor Nederland, het grensverleggend platform voor documentprofessionals, werkt al een aantal jaren samen met de uitgever van VIP/Doc, BBP uit Woerden, om tot een aantrekkelijke invulling te komen van het evenement Document LifeCycle (DLC). Ook dit jaar wordt op 8 november de deelnemers onder het thema ‘Grip op Communicatie’ een interessant programma voorgeschoteld. Opvallend daarbij is de keynotesessie van dagvoorzitter Guus Pijpers, directeur van Acuerdis en Associate Professor in Information Behavior aan TiasNimbas Business School. Volgens Pijpers is informatie ‘het nieuwe goud’ maar alleen voor diegenen die ermee om weten te gaan.

Verder valt de aandacht voor het EDP-certificaat op. “Een teken naar de markt”, volgens Xplor voorzitter Aloys van Balen. “Tijdens DLC 2011 is het weliswaar een besloten sessie voor de EDP’s (Electronic Document Professional), maar het certificaat is duidelijk een baken voor bedrijven die willen weten wat voor vlees ze in de kuip hebben. Vakbekwaamheid, ervaring en betrouwbaarheid zijn de kwalificaties die direct gekoppeld kunnen worden aan een dergelijke certificering. En dat is waar de markt om vraagt.”

Betrouwbaarheid op alle fronten
Na alle commotie rondom beveiligingscertificaten is ook op andere terreinen een duidelijke vraag naar betrouwbaarheid, vertrouwelijkheid, integriteit en authenticiteit. In de drukte van alledag zouden we bijna vergeten dat juist in het e-mailverkeer grote gevaren sluipen. Van wie is die e-mail nu werkelijk? Is het document in de bijlage wel van de persoon die hem op het eerste gezicht heeft verstuurd en is het document nog wel intact? Allemaal vragen over actuele onderwerpen waarop in veel gevallen direct een antwoord wordt gegeven tijdens de parallelsessies op DocumentLifeCycle.

‘We zitten op een goudmijn’
Professor Guus Pijpers auteur van het boek ‘Het Informatieparadijs’ is ervan overtuigd dat we moeten stoppen met produceren en consumeren van informatie alsof het fastfood is. “Wie goed met informatie weet om te gaan zit op een goudmijn. Informatie bepaalt het succes in de toekomst; niet alleen van individuen, maar ook van ondernemingen.”

Het volledig programma van DocumentLifeCycle is te vinden opwww.dlc2011.nl. Ook aanmelden kan via deze site. Voor leden van Xplor Nederland geldt een korting op de toegangsprijs van € 100.

Agenda-informatie
Datum: 8 november 2011
Locatie: Burgers’ Zoo, Arnhem
Tijd: 09.30 – ca. 18.00 uur
Aanmelden: www.dlc2011.nl
Kosten: € 350 (met diverse kortingsmogelijkheden)

Over Xplor Nederland
Xplor Nederland is het grensverleggend platform voor documentprofessionals. Xplor Nederland vormt een actieve netwerk- en kennisorganisatie voor alle professionals uit de wereld van het document en richt zich op de Document Life Cycle: compositie, productie en logistiek van fysieke en digitale documenten. De vereniging telt ca. 250 leden en is aangesloten bij Xplor International.

Voor redactionele informatie:

Influx PR, Jakob Brons/Gerline van Wijnen, 055 366 3034, E Xplor@influx-pr.com

TAPAS, Tekstschrijven als Passie, John de Waard 06 54 343 156, E john@tekstschrijvenalspassie.nl

Xplor Nederland, E: info@xplor.nl, M: 06 3426 8125

Meestgebruikte trefwoorden