Do’s and dont’s bij online burgerparticipatie

Persbericht geplaatst door stefanvdmeer op 02-07-2013

Regelmatig verzorgen wij kennissessie over eparticipatie. Bij deze keninissessie behandelen wij altijd de kansen en bedreigingen die de deelnemers zien. Op basis van deze gesprekken hebben wij een lijst met do’s and dont’s gemaakt. Deze houden wij bij online burgerparticipatie en eparticipatie erbij.

Wees duidelijk over doel, rol en proces

  • Wees duidelijk over wat je wilt bereiken.
  • Doe geen valse beloftes over de mate van invloed.
  • Laat zien wat het gehele proces is en waar het project zich bevindt.
  • Weet waar je doelgroep is, monitor dat

    Hyves, Facebook, Marok.nl, Twitter, Nu.nl, AD.nl, Parool.nl, Dichtbij.nl, lokale kranten.

    Wat levert het op

  • Weten wat er speelt
  • Je doelgroep bereiken (marketing)
  • De juiste doelgroep bereiken
  • Dialoog, van zenden naar interactie
  • Combineer offline en online

    Benader eparticipatie hetzelfde als alle andere communicatiemiddelen. Maak daarbij dezelfde soort overwegingen als die je ook bij andere middelen maakt. Hierdoor wordt grotere doelgroep bereikt op een betere manier.

    Wilt u meer do’s en dont’s weten? Kijk dan op: https://www.mett.nl/Kansen+en+bedreigingen+online+burgerparticipatie/Default.aspx.

    Voor de redactie:

    Do’s and dont’s bij online burgerparticipatie