Drugsvoorlichting op de Nieuwezijds

Persbericht geplaatst door Merel op 27-06-2015
Vrijwilligers delen drugsvoorlichting uit
Vandaag stond een groep vrijwilligers van de Scientology Kerk Amsterdam op de Nieuwezijds Voorburgwal in Amsterdam om voorlichtingsinformatie uit te delen over de gevaren van drugs. Dit naar aanleiding van de Internationale Dag ter Bestrijding van Drugs die door de Verenigde Naties is uitgeroepen.

De vrijwilligers deelden boekjes uit van de Stichting Geen drugs, wel leven, met daarin de feiten over de gevaren van drugs. Veel voorbijgangers pakten de boekjes aan en sommige mensen liepen zelfs terug om te zeggen hoe goed ze het vinden dat er zo'n actie georganiseerd wordt.

De boekjes geven per drug aan wat de lichamelijke en mentale gevolgen zijn van het gebruik van drugs en worden met name gebruikt om jongeren voor te lichten. Steeds meer onderzoeken laten zien dat drugsgebruik hand in hand gaat met slechte resultaten op school, spijbelen en daarmee een groot negatief effect heeft op de toekomst van de jongeren.

Voor meer informatie over Geen drugs, wel leven of om het boekje in te zien, ga naar www.geendrugs-welleven.nl