E-commerce in Nederland loopt achter

Persbericht geplaatst door klantinteractie kenniscentrum op 30-04-2011
E-commerce in Nederland loopt achter

De Boston Consulting Group (BCG) heeft in opdracht van Google de Nederlandse interneteconomie onderzocht. Nederlandse consumenten kopen minder online dan consumenten in andere landen.

Vergelijkingen
In 2009 is in Nederland 4,3% van het bruto nationaal product via internet verkocht. In Groot Brittanniƫ was dat aanmerkelijk meer, namelijk 7,2%.

Nederlanders juist erg actief online
De tegenvallende online verkopen zijn opmerkelijk, omdat Nederlanders erg actief zijn op internet:
-94% heeft een internet aansluiting
-90% vult bijvoorbeeld de belastingaangifte online in
-ruim 66% van de 65-plussers is actief online

Wet van de remmende voorsprong?
Er wordt op gewezen dat Nederlandse bedrijven meer kunnen doen om hun internetopbrengsten te verhogen.
Mogelijk speelt hier de wet van de remmende voorsprong een rol: bedrijven hebben weliswaar online winkels ingericht maar weten niet hier geld mee te verdienen.

Bron: bericht op Profnews.nl, 21 april 2011

Post op Klantinteractie Kenniscentrum.

Op het Kenniscentrum zijn tevens gerelateerde items geplaatst.