Een natuurlijke tuin ontwerpen

Persbericht geplaatst door HenkHoekstra op 25-09-2012
Een natuurlijke tuin ontwerpen

Hovenier Connie Ettema uit Heelsum en tuinarchitect Annerie van Daatselaar uit Oosterbeek organiseren vanaf woensdag 26 september samen een workshop tuinontwerpen. Ze gaan uit van het principe van de duurzame tuin. Het kaal maken van de tuin en de aanleg van veel bestrating en buxusvakken past hier niet bij.

Hergebruiken van materialen

De bestaande kwaliteiten van de tuin zijn voor hoveniersbedrijf Ettema en Van Daatselaar altijd het belangrijkste uitgangspunt. Waardevolle en beeldbepalende bomen en beplanting blijven gehandhaafd en vormen de belangrijkste basiselementen voor de tuin. Hier worden zorgvuldig nieuwe elementen aan toegevoegd. Zo mogelijk worden aanwezige materialen hergebruikt en mooie hemelwaterbergings-oplossingen in het plan opgenomen.

Duurzaam plan

Voor mensen die zelf aan de slag willen met het bedenken van een duurzaam tuinontwerp krijgen vijf ochtenden tuinadvies geboden in de inspirerende tuinstudio aan de Cronjéweg 15 in Oosterbeek. Ook bestaat de mogelijkheid om samen De Tuinen van Appeltern te bezoeken.

De workshop is geschikt voor zowel beginnende als meer ervaren tuinliefhebbers met een kleine tot middelgrote tuin. Op woensdag- en zaterdagochtenden van 9.30 tot 12.00 uur.

* Meer info: Annerie van Daatselaar (06-44862051 of annnerievandaatselaar@gmail.com)