Eerste consumentengerichte 'Webcentives kortingsparen' programma live

Persbericht geplaatst door reyer123 op 21-02-2014
Eerste consumentengerichte

Sinds kort is het eerste ‘Webcentives kortingsparen’ programma gericht op consumenten live! Q-Park wilde de loyaliteit van haar klanten belonen door iets extra’s te bieden. Daarnaast wilde Q-Park ook haar imago verbeteren in contact treden met haar doelgroep en herhaalbezoek stimuleren. Sparco International bouwde de omgeving van het Webcentives kortingsparen programma!

Informeren

Sinds december staat het pilot programma van Q-park live op hun website. Hier kunnen parkeerders bij Q-Park een account aanvragen, hun parkeertickets invoeren en deze omzetten in kortingseuro’s. Met deze korting kunnen A-merkartikelen worden aangeschaft. Binnen het programma kunnen spaarders worden benaderd via e-mail en om enquêtes te houden. Hierdoor kunnen klanten zowel geïnformeerd worden, als de meningen worden gepeild.

Sparco heeft het mogelijk gemaakt om retailers in de buurt van de garages van Q-Park mee te laten doen door vouchers met korting te verstrekken. Deze vouchers kunnen retailers zelf uitdelen aan hun klanten.

“We vinden het belangrijk om onze klanten wat extra’s te bieden voor hun loyaliteit aan Q-Park. Sowieso denken we dat parkeerders vaker terugkomen dankzij dit systeem. Dat is natuurlijk ook positief voor de omliggende winkels en horeca", aldus Mark van Haasteren, algemeen directeur Q-Park Nederland.

Pilot
Het nieuwe programma is als pilot gestart bij 3 parkeergarages in Nederland (Centrum Zwolle, Museum-Centrum Apeldoorn en Boreel Deventer). Als de proef een succes is, zal het programma mogelijk worden uitgebreid naar alle Q-Park-vestigingen.

Q-Park is een van de grootste Europese parkeerdienstverleners met sterke marktposities in Nederland, Duitsland, België, Groot-Brittannië, Frankrijk, Ierland, Denemarken, Zweden, Noorwegen en Finland. Q-Park is een erkend kwaliteitsleider op het gebied van parkeren. Haar portfolio omvat zo’n 840.000 parkeerplaatsen verdeeld over meer dan 5.800 parkeerfaciliteiten in eigendom, exploitatie, beheer of een combinatie daarvan. Q-Park Nederland telt 250 parkeerfaciliteiten, waaronder 94 P+R terreinen.