Energiedirect.nl leert meer van klantervaringen door Measure

Persbericht geplaatst door Influx PR op 24-03-2011
Energiedirect.nl leert meer van klantervaringen door Measure

Wilp, 24 maart 2011 – Energiebedrijf energiedirect.nl heeft voor het meten van haar Net Promoter Score gekozen voor de Measuremail adapter die gekoppeld is aan T5 van Trinicom. Het doel van dit instrument is om de kwaliteit van de vraagafhandeling verder te verbeteren. Dit wordt gerealiseerd doordat energiedirect.nl met behulp van deze koppeling in staat is om de in T5 opgeslagen informatie in te zetten voor marketingcampagnes en klantonderzoek.

Energiedirect.nl is het grootste online energiebedrijf van Nederland. Deze grote verantwoordelijkheid draagt het bedrijf met trots en om dit succesvol te blijven doen, luisteren zij naar de wensen van hun klanten en nemen deze mee in de toekomst van het bedrijf. Daarom gebruikt energiedirect.nl de door Measuremail ontwikkelde koppeling en zet deze voor T5 in. Hiermee kunnen e-mailingen worden uitgestuurd naar klanten, waardoor het mogelijk is om de mening van klanten over de dienstverlening te peilen. Hoe hoger de respons en de kwaliteit van de antwoorden, des te bruikbaarder de informatie is bij het verbeteren van het klantcontact.

Olaf Crutzen, sr. marketing analist bij energiedirect.nl legt uit hoe dat met de koppeling van Measuremail in zijn werk gaat: “Wanneer een vraag is afgehandeld, wordt hij in Trinicom genoteerd. We wachten vervolgens vier dagen of er een herhaalvraag komt. Als dat niet gebeurt, versturen we vanuit Measuremail een vragenlijst. Een van de vragen die wordt gesteld is of de vraag naar tevredenheid is afgehandeld. Is dat niet het geval dan stellen we de vraag binnen Trinicom weer open. We hebben er dus een instrument bij om de kwaliteit van de vraagafhandeling te verbeteren.“

Met behulp van de Measuremail adapter wordt dus informatie per e-mail bij de klanten opgehaald. Deze informatie wordt niet alleen gebruikt om de aanbevelingsintensiteit te peilen, maar ook ingezet bij de coaching van medewerkers. “Zo zien onze agents duidelijk hoe klanten hun dienstverlening ervaren en dat kan een echte eyeopener zijn”, aldus Olaf Crutzen. “Bovendien is er een dashboard ontwikkeld waarin medewerkers hun Net Promoter Score (NPS) kunnen vergelijken op teamniveau. Deze NPS geeft de aanbevelingsintensiteit aan. Hier hebben we voor gekozen omdat we het meest aanbevolen energiebedrijf van Nederland willen worden en het sturen op aanbevelingsintensiteit sluit hier perfect op aan.”

Wilco Rietberg, directeur van Trinicom: “Op basis van zowel onze eigen ervaringen als die van Measuremail, willen wij de adapter zo nauw mogelijk laten aansluiten op de interne processen van de klanten van energiedirect.nl. Elk bedrijf heeft tenslotte zijn eigen specifieke wensen. De samenwerking verloopt uitstekend en wij zijn er dan ook van overtuigd dat energiedirect.nl binnen afzienbare tijd beschikt over een integraal klantbeeld over meerdere kanalen.”

Trinicom, Lathmerweg 5, 7384 AD Wilp, Tel: 088 010 83 00 - E-mail: marketing@trinicom.nl, Website: www.trinicom.nl

Over Trinicom
Trinicom is marktleidend leverancier van geavanceerde softwareoplossingen voor het afhandelen van klantcontacten. Trinicom is een Nederlandse onderneming en richt zich primair op de ontwikkeling, implementatie en ondersteuning van haar oplossing Trinicom 5 (T5™), bestaande uit de modules Web selfservice, E-mail response management, Live Chat, Call management, Chatbot en Brief-, fax- en baliecontact. Deze op internettechnologie gebaseerde standaardoplossing is geheel in te richten op het klantcontactproces van een organisatie en zorgt ervoor dat de belangrijkste klantcontacten snel en uniform worden afgehandeld vanuit één centrale kennisbank. Tevens adviseert Trinicom klanten bij het optimaal inrichten van een multi-channel contactcenter. Daarbij ligt de nadruk op het verbeteren van de serviceverlening via internet, e-mail, live chat en telefoon en het verlagen van de servicekosten. Trinicom mag toonaangevende organisaties tot haar klantenkring rekenen, waaronder Agis Zorgverzekeringen, Albert Heijn, Albelli, Carglass, Cendris, Cheaptickets.nl, Conrad Electronic, De Kindertelefoon, De Telefoongids/Gouden Gids, Rabobank, Rijksuniversiteit Groningen, Thomas Cook en Univé verzekeringen. Voor meer informatie zie: www.trinicom.nl.

Over energiedirect.nl
Energiedirect.nl is een flexibele online energieleverancier die voordelig gas en stroom levert via bestaande infrastructuren. Dankzij een online bedrijfsvoering, houdt energiedirect.nl de kosten laag en biedt ze dusdanig blijvend financieel voordeel aan haar klanten. Klanten die overstappen van hun bestaande energieleverancier naar energie:direct ontvangen de Laagsteprijs Garantie. Klanten van energiedirect.nl hebben via het internet toegang tot hun eigen gegevens. Communicatie met klanten gaat zowel voor contractwijzigingen als voor periodieke nota’s via e-mail. Energiedirect.nl biedt een helpdesk die 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar is telefonisch op 0900-EDIRECT (0900-3347328) (maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur - € 0,10 per minuut) of via e-mail (klantenservice@energiedirect.nl).

Voor redactionele informatie:
Trinicom
Influx PR, Hilde Mussche/ Corrie Lalkens, Stoomwezenstraat 33, 7321 AE Apeldoorn, tel: 055 - 366 30 34, fax: 055 - 360 26 61, e-mail: trinicom@influx-pr.com.

Energiedirect.nl
Diana van Lit, Manager Communicatie
Telefoon: 0499 - 334304 of 06 - 52401888
E-mail: persvoorlichting@energiedirect.nl

deel deze pagina:
Meestgebruikte trefwoorden
van Influx PR: