Epatra integreert Icecat productcatalogus in nieuwe portal

Persbericht geplaatst door Epatra B.V. op 16-09-2015
Epatra integreert Icecat productcatalogus in nieuwe portal
Vallue added distributor Epatra en Icecat werken samen om Epatra’s relaties van digitale productinformatie te voorzien via haar nieuwe bestelportal.

Icecat is wereldmarktleider op het gebied van de syndication van gestandaardiseerde productinformatie. Icecat biedt het e-commercekanaal de mogelijkheid om actuele productinformatie te leveren in een gemakkelijke geautomatiseerde manier.

Epatra kiest voor Icecat vanwege vraag uit de markt. De voordelen van Icecat zijn dat de meeste fabrikanten actief betrokken zijn in het kwaliteitsproces, lage kosten aangezien Icecat gedeeltelijk gesponsord wordt door fabrikanten, dekkingsgaranties, rich media content, en de cross-sell-data. “Epatra ziet de vraag en haar assortiment veranderen en groeien in het e-commerce-kanaal. We benaderen AV en IT fabrikanten met het verzoek te participeren in de catalogus van Icecat zodat hun productinformatie vrij beschikbaar komt voor Epatra en al onze relaties”, aldus Hans de Blois, General Manager van Epatra.

René Rozendal, Business Development Manager bij Icecat. “We zien een trend in de AV-sector dat ook traditionele AV-bedrijven zich toeleggen op het online kanaal en offline met online aan het integreren zijn”.