Epson verklaart ‘tijd is rijp’ voor High Definition 3D-projectors

Persbericht geplaatst door Epatra B.V. op 09-09-2011
Epson verklaart ‘tijd is rijp’ voor High Definition 3D-projectors

1 september 2011 – Epson, nu al jarenlang wereldmarktleider in projectors, waagt zich aan een nieuwe dimensie voor thuisbioscopen met een assortiment 3D-projectors in Full HD. Deze op IFA 2011 aangekondigde projectors leveren de helderste 3D-beelden die de markt momenteel te bieden heeft. Ze beschikken ook over gebruiksvriendelijke functies zoals draadloze Full HD-connectiviteit, waarmee iedere filmliefhebber, gamer of sportfan in zijn of haar eigen huis van krachtige 3D- en hoogwaardige 2D-beelden kan genieten.

Epson's technologie optimalisatie van luminantie projecteert zichtbaar helderdere 3D-beelden dan andere Full HD 3D-thuisbioscoopprojectors. Dankzij de verdubbelde vernieuwingsfrequentie van 240 Hz naar 480 Hz is de vertraging tussen de beelden voor het linker- en rechteroog beduidend afgenomen. Hierdoor komen de 3D-beelden extra helder over, voor meer kijkplezier.

Van de vijf projectors zijn de EH-TW9000 en de EH-TW9000W de beste in deze klasse. Deze modellen bieden de kijker een ultieme driedimensionale ervaring met een net zo hoog lichtrendement voor wit als gekleurd licht, tot 2.400 lumen, hoge contrastverhoudingen tot 200.000:1(3), en de meest geavanceerde technische kenmerken. De EH-TW5900, EH-TW6000 en EH-TW6000W behoren tot de best betaalbare 3D-thuisbioscoopprojectors van 1080p op de markt(2). Ze zijn uitgerust met een even hoog lichtrendement voor wit en gekleurd licht tot 2.200 lumen en contrastverhoudingen tot maar liefst 40.000:1.

Dankzij de 3LCD-technologie van Epson zijn de geprojecteerde beelden van hoge kwaliteit, duidelijk, helder en rustegevend voor het oog. De EH-TW9000W en de EH-TW6000W zijn bovendien de eerste draadloze Full HD 3D-projectors op de markt, zodat de gebruiker deze projectors kan installeren zonder al die lastige kabels.

“We hebben een tijdje terug aangegeven dat Epson pas 3D-thuisbioscoopprojectors zou ontwikkelen als we ervan overtuigd waren dat er voldoende leveranciers van 3D-films en andere materialen zouden zijn. Nu naar verwachting 27% van alle huishoudens in 2015 3D-apparatuur in huis zal hebben en er dit jaar naar verwachting ruim 40 3D-computerspellen uitkomen, is de tijd voor Epson aangebroken om haar 3D-projectors uit te brengen en kijkers in de gelegenheid te stellen hun 3D-materiaal op een groot scherm te bekijken,” zegt Madlyne Colson, productmanager van Epson Europe.

“Onze nieuwe projectors zijn geschikt voor allerlei soorten 3D-materiaal, zodat de gebruiker tal van films en programma's kan bekijken. Tegelijkertijd zijn het de beste thuisbioscoopprojectors die verkrijgbaar zijn, met beelden van superieure helderheid en nauwkeurige kleurenweergave. We zijn buitengewoon tevreden met deze nieuwe producten en de ervaringen die wij nu aan Epson-klanten kunnen bieden,” voegt Colson toe.

De EH-TW5900, EH-TW6000 en EH-TW6000W zullen vanaf oktober 2011 in de winkels liggen en de EH-TW9000 en EH-TW9000W vanaf november 2011.

Bel of mail het verkoopteam van Epatra voor meer info. (078-6911420 of info@epatra.nl)