Epsons nieuwe assortiment biedt hoogwaardige beelden, zelfs bij fel zonlicht

Persbericht geplaatst door Epatra B.V. op 09-05-2012
Epsons nieuwe assortiment biedt hoogwaardige beelden, zelfs bij fel zonlicht

Om tegemoet te komen aan de specifieke eisen die in het bedrijfsleven en het onderwijs worden gesteld introduceert Epson, sinds 2001 wereldmarktleider op het gebied van projectoren[1], de EB-1900 projectorreeks. Deze reeks biedt een combinatie van hoogwaardige output, waarde toevoegende functionaliteit en betaalbaarheid.

De EB-1900-reeks kan gemakkelijk worden geïnstalleerd in vergaderruimten of eenvoudig vanaf een willekeurig werkblad worden gebruikt. De projectoren zijn dan ook ideaal voor gebruik in het bedrijfsleven of het onderwijs.

Uitgerust met Epsons 3LCD-technologie ten behoeve van heldere projecties, levert de EB-1900-reeks levendige, natuurlijke kleuren met een even hoog lichtrendement voor gekleurd en wit licht. Zelfs bij daglicht geeft de projector perfect beeld.

Alle projectoren in deze reeks zijn compact en zitten boordevol handige features. De modellen EB-1965, EB-1955 en EB-1945W zijn uitgerust met Wi-Fi-connectiviteit en een DisplayPort-connector voor presentatie van high-definition video. Ook zijn deze modellen uitgerust met de nieuwste functionaliteit van Epson: hulp bij scherpstellen. Hierbij wordt de projector met behulp van een testpatroon nauwkeurig gekalibreerd, zodat in iedere vergaderruimte snel kan worden scherp gesteld.

Epsons nieuwe EasyMP Network Projection-toepassing biedt gebruikers de mogelijkheid foto's of documenten die op hun iOS-apparaat[2]zijn opgeslagen te projecteren, door ze via een netwerk naar de projector te sturen.

Frédéric Haton, projector senior business manager bij Epson Europe, vertelt: “De Screen Fit-functie bij de modellen EB-1965, EB-1955 en EB-1945W maakt het zeer eenvoudig om beelden binnen enkele seconden aan te passen aan een frame. Deze modellen bieden tevens real-time automatische verticale en horizontale keystone-correctie, ook een nieuwe Epson-functie. Aan de hand van deze functie kunnen gebruikers beeldcorrecties aanbrengen die binnen een mum van tijd zichtbaar zijn.”

De EB-1900-reeks verhoogt de productiviteit. Met de schermverdelingsfunctie kunnen meerdere beelden tegelijk worden geprojecteerd, afkomstig van maximaal vier computers. Met het nieuwe planningsysteem kunnen gebruikers hun projector zodanig 'programmeren' dat deze bij een vooraf geselecteerde bron automatisch wordt ingeschakeld. Een andere mogelijkheid bij de modellen uit de EB-1900-reeks is dat PDF-bestanden rechtstreeks van een USB-stick kunnen worden afgelezen.

De EB-1900-reeks is naar verwachting verkrijgbaar vanaf juni 2012. Onderstaand een overzicht van de adviesverkoopprijs (ex. BTW) per model.

• EB-1930: € 1.291
  • EB-1940W: € 1.416