European Office systems Rotterdam; groeien in krediet crisis

Persbericht geplaatst door European Office Systems op 12-04-2011
European Office systems Rotterdam; groeien in krediet crisis

Het is negen uur s’avonds. Onderaan de Erasmusbrug in Rotterdam branden nog lichten in één kantoor. Het is bij de onderneming European Office Systems de gewoonste zaak van de wereld dat er tot laat door wordt gewerkt. Twee mannen werken met plezier en bevlogenheid aan het versturen van de laatste orders

European Office Systems is een van de weinige bedrijven die, ondanks de zware economische omstandigheden gewoon door heeft kunnen groeien. Wij vragen ons af hoe European Office Systems dit heeft kunnen realiseren. Immers; veel bedrijven hebben een pas op de plaats moeten maken, sommigen van hen zijn zelfs omgevallen.

Het niet eenvoudig geweest, verteld een van de medewerkers van European Office Systems. “Het was soms echt even aanpoten, we hebben deze groei kunnen realiseren omdat wij harder voor onze klanten hebben gewerkt vergeleken met onze concurrenten. Dit betekent het leveren van een super goede service en een scherpe prijs”.

Toch lijkt hard werken niet de enige factor waarmee in een crisis goede resultaten kunnen worden behaald. Het moederbedrijf van European Office Systems (EcoSupplies) is recent naar de beurs gegaan. Hierdoor is er nog meer sprake van een financieel stabiele situatie. Verder zit European Office Systems natuurlijk in een business die relatief conjunctuur ongevoelig is; bedrijven zullen gewoon moeten blijven printen.

Dit jaar bestaat European Office Systems 10 jaar. Dit wordt echter niet groots gevierd. Een andere medewerker licht toe; “We vieren over 90 jaar wel een groot feest, want European Office Systems is nog lang niet uitgegroeid”.